השוק

גוגל תשלם קנס של 270 מיליון דולר בצרפת לאחר שהפרה את חוק ההגבלים העסקיים

גוגל הואשמה בניצול כוחה המונופוליסטי בשוק הפרסום באינטרנט כדי לחסום על מתחרים לעשות שימוש בכלי הפרסום שלה. במסגרת ההתחייבויות שלקחה על עצמה גוגל כחלק מהסדר הפשרה, היא תיתן גישה להצעות של מערכות מתחרות 
ניצן כהן | 
מה קרה למניה של גוגל? (צילום ויקיפדיה)
המלחמה בענקיות הטק נמשכת עם קנס של 270 מיליון דולר שהוטל על גוגל בצרפת. הקנס הוטל לאחר שגוגל הואשמה בעבירה על חוק ההגבלים העסקיים המקומי בכך שהקשתה על מתחרים לעשות שימוש בכלי הפרסום שלה.
גוגל למעשה שולטת בעולם הפרסום המקוון והיא מעמידה שורה של כלים למפרסמים שנותנים להם מידע רב על הקהלים אליהם הם רוצים להגיע ולמעשה לטרגט מודעות טוב יותר. מתחרים של גוגל ביקשו לעשות שימוש בשורה של כלים שמעמידה גוגל למפרסמים דרכה וענקית הטק הקשתה עליהם עד כדי חסימה שלהם.
אחת הטענות המרכזיות נגד גוגל הייתה כי מערכת ניהול הפרסום באתרים רבים היא של גוגל בכלי שמוכר בשמו הקודם דאבל קליק. המאבק בין מפרסמים הוא על מילות חיפוש ולמעשה המערכת של דאבל קליק נתנה יתרון למי שרכש באופן ישיר מודעות מגוגל בכך שחשף את ההצעות שהעמידו מערכות מתחרות למערכת של גוגל וכך נתנו יתרון למפרסמים דרך גוגל על פני מפרסמים דרך מערכות אחרות.
במסגרת ההתחייבויות שלקחה על עצמה גוגל כחלק מהסדר הפשרה, היא לא תעניק יתרון למערכת שלה בכך שלא תיתן גישה להצעות של מערכות מתחרות כדי לשפר את מנגנון התימחור למפרסמים דרכה. בנוסף, היא תיתן גישה לשרתי הנתונים שלה ובכך יוכלו מערכות מתחרות לתת הצעות טובות יותר וממוקדות יותר למילות חיפוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה