השוק

סערה בעולם הנדל"ן: היקף המשכנתאות זינק ל-9.4 מיליארד שקל ושבר שיא

קצב נטילת המשכנתאות עומד היום על למעלה מ-100 מיליארד שקל כשכל חודש נשברים שיאי משכנתאות; עלייה בהיקף המשכנתאות שנלקחו בריבית משתנה
ניצן כהן |  2
מזרחי טפחות בנק הפועלים בנק לאומי בנק דיסקונט (צילום פלאש 90)
אם אנחנו רוצים לדעת מה הכיוון של שוק הנדל"ן בישראל הרי שצריך להסתכל על עקומת הביקוש מול עקומת ההיצע. היקף המשכנתאות שנלקחות מידי חודש מבטא אולי בצורה הטובה ביותר את עקומת הביקוש.
מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מאי נשברו שיאים חדשים בתחום כשקצב נטילת המשכנתאות עולה מידי חודש בלפחות מיליארד שקל. בסיכומו של דבר ניטלו בחודש מאי משכנתאות בהיקף כספי כולל של 9.4 מיליארד שקל מה שמשקף קצב שנתי של יותר מ-100 מיליארד שקל. 
הוראות בנק ישראל מדברות על מתן אפשרות למערכת הבנקאית לשנות את תמהיל המשכנתאות כך שחלק גדול יותר מהמשכנתאות יינטלו בריבית משתנה שנכון להיום היא הנמוכה ביותר.
ואכן, מפילוח המשכנתאות שניטלו בחודש מאי עולה כי 3.9 מיליארד שקל ניטלו בריבית קבועה (ריבית גבוהה בטווח הקצר) בעוד 5.5 מיליארד שקל ניטלו בריבית משתנה שחלקה צמודת מדד וחלקה צמודת פריים.
כאן המקום לציין כי 100 מיליארד שקל משכנתאות בשנה שניטלות מהמערכת הבנקאית משמעותן לפחות ביקושים של 166 מיליארד שקל ביקושים בשוק הנדל"ן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כולנו עבדים (ל"ת)
    נועם 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שאלה:
    אורח 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם שליחי "תן-ביס" מעל לחוק האוסר רכיבה באופניים חשמליים על מדרכות?
    סגור