השוק

לא תאמינו כמה עולים כל השירים של דייויד גואטה

המוזיקאי הצרפתי מכר את הזכויות על כל המוזיקה שלו לחברה מסחרית תמורת סכום עתק. בעבר ניסו אמנים לחבל בעסקאות כאלו, אך הקורונה, והדרך הייחודית בה מנהל גואטה את הקריירה שלו, הפכו את העסקה לבחירה כמעט טבעית
יאיר מור | 
דייויד גואטה (צילום Bernard Bodo, EXIT photo team / flickr)
מעל 100 מיליון דולר - זה הסכום ששילמה וורנר מיוזיק, חברת המוזיקה השלישית בגודלה בעולם, על הזכויות לכל המוזיקה של דייויד גואטה, כך דיווח הפייננשל טיימס בסוף השבוע על סמך מקורות בתעשייה. העסקה כוללת את כל המוזיקה שהוציא גואטה עד כה, וגם את זו שעוד יוציא בעתיד.
עד כה, הדיג'יי והמפיק הצרפתי בן ה-53, שמכר כ-50 מיליון אלבומים במהלך הקריירה בת שני העשורים שלו, נהג למכור בנפרד את הזכויות על הלחנים, העיבודים ושאר הקרדיטים שהוא מעורב בהם, ואת הזכויות על ההקלטות של אותם שירים. זאת בניגוד לרוב האמנים בעולם, שמלכתחילה נאלצים לוותר על זכויות ההקלטות לטובת חברות ההפקה.
הדבר הביא למחאות רבות מצד אמנים שהבינו שאותן חברות מוכרות את השירים שלהם שוב ושוב מבלי שהם ירוויחו מכך ולו דולר בודד. בשנים האחרונות, למשל, החלה טיילור סוויפט בהקלטות מחודשות לכל שיריה הישנים כדי להקשות על החברה שהחזיקה בזכויות של ההקלטות הישנות יותר למכור אותן שוב ושוב מעל ראשה.
אך גואטה, כאמור, לא סובל מהמצב הזה, ונהנה מהיכולת למכור את המוזיקה שלו בעצמו באחת העסקאות הגדולות בהסטוריה. מנהלו האישי, ז'אן-שארל קארה, אמר כי גורמים רבים התחרו על הזכות לרכוש את הקטלוג שלו, וגואטה עצמו מסר כי העסקה תסייע לו "לעבוד על הקטלוג המורחב שלי ולהמשיך לבנות את הקריירה שלי".
תעשיית המוזיקה, שסבלה בתחילת עידן האינטרנט מירידה בהכנסות בעקבות ירידה במכירות האלבומים ועלייה בפיראטיות ובצריכת מוזיקה באופנים שמכניסים פחות כסף לעוסקים במלאכה, נמצאת בשנים האחרונות בהתאוששות. עליית קרנם של שירותי הזרמת מוזיקה חוקיים כמו ספוטיפיי, אפל מיוזיק, דיזר ועוד, הגובים כסף ממשתמשים או שותלים להם פרסומות בין השירים ומשלמים תמלוגים על כל פעם בה משתמש האזין לשיר, הביאו לעלייה מתמשכת של שש שנים רצופות בתעשייה, ובשנה שעברה היא הכניסה כמעט 22 מיליארד דולר.
עם זאת, מגיפת הקורונה, ששיבשה את פעילותו של התחום המכניס ביותר בתעשייה הזו - הופעות חיות - גרמה לאמנים לחפש דרכים אחרות להרוויח קצת יותר על הקלטות האולפן שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה