השוק

ליברמן מחזיר את הצעירים לעבודה: דמי החל"ת יעצרו סופית

שר האוצר, אביגדור ליברמן, החליט היום שלא להאריך את החל"תים ולטפל במובטלים בני 45 ומעלה ומובטלים שאינם מצליחים למצוא עבודה
ניצן כהן | 
ישיבת שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום דוברות משרד האוצר)
שר האוצר אביגדור ליברמן החליט היום שלא להאריך את החל"ת ולהעמיד את היציאה הכלכלית ממשבר הקורונה במבחן. במשרד האוצר מעריכים שהכלכלה הישראלית מצליחה לצאת ממשבר הקורונה והעסקים שסבלו מהסגרים ומדיניות הריחוק החברתי יכולים כבר לקלוט את העובדים שהמדינה נשאה את העלות שלהם בשנה וחצי האחרונות.
שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר: "המשק פתוח באופן מלא קרוב ל-4 חודשים, שיעור האבטלה נמוך מ-7.5%,  שהוא השיעור שקבעה הממשלה הקודמת בו יפסקו דמי החל"ת. יש כיום מעל 130 אלף משרות פנויות במשק, ולכן ברור כי מדיניות החל"ת הרוחבית כבר איננה נכונה עבור המשק.
"יחד עם זאת יש עדיין מספר מצומצם של ענפים מוגבלים, מובטלים בגילאים מבוגרים, אוכלוסיות מוחלשות נשים בהריון ומורי דרך- חשוב לא להפקיר אותם, לכן איתרנו פתרונות נקודתיים עבורם. מגוון הפתרונות רחב, דוגל בעידוד היציאה לעבודה וכולל בין היתר חל"ת גמיש והכשרות מקצועיות. נמשיך להתנהל באחריות מלאה למען האזרחים ולמען כלכלת ישראל".
נזכיר כי כשמשבר הקורונה הפך להיות איום רציני על הכלכלה החליטה הממשלה הקודמת לאפשר למעסיקים לעזוב את מקום העבודה שלהם ובעיקר להיות זמינים למעסיקים מי לכשיסתיים המשבר, ובמקביל בעלות הזו נשאה המדינה.
בהמשך החלו להיצבר עדויות לכך שהיציאה מהמשבר היא מהירה דיו ומעסיקים יכולים כבר לקרוא לעובדים שלהם בחזרה, אולם אלה החליטו שלא לשוב לעבודה או להתפטר וכך החל לחץ של המעסיקים להפסיק מימון החל"ת. השאלה הגדולה היא אם העסקים מספיק חזקים כדי לקלוט בחזרה את העובדים, ולאור הנתונים החליט שר האוצר כי ניתן להעמיד את הנושא למבחן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה