השוק

טריפל דאבליו של מילניום פוד טק קיבלה מענק של 2.2 מיליון אירו מהאיחוד האירופי

עולם הפוד טק ממשיך לתפוס תאוצה וישראל מתחילה להתגלות מעצמה בתחום; טריפל דאבליו עוסקת בייצור של חומצה לקטית שמקורה בפסולת מזון
ניצן כהן | 
חנן שניידר מנכל פוד טק (צילום רשתות)
טריפל דאבליו, אחת מחברות הפורטפוליו של שותפות המו"פ מילניום פוד-טק, המייצרת חומצה לקטית שמקורה בפסולת מזון קיבלה מענק מהאיחוד האירופי בהיקף של 2.2 מיליון אירו.
למעשה, האיחוד האירופי יתמוך בקונסורציום החברות WASTE2FUNC במסגרת תכנית HORIZON 2020. הקונסורציום מפתח מוצרי צריכה יום-יומיים כגון חומרי ניקיון, ואריזות שמיוצרים מפסולת מזון ומפסולות חקלאיות, בעזרת תהליכים ביוטכנולוגיים. לשותפים בפרויקט יוענק מענק המוערך בכ-6.7 מיליון אירו. חברת הביוטכנולוגיה הישראלית TripleW שהייתה אחת מהמובילות של מאגד החברות, זכתה בסכום המוערך בכ-2.2 מיליון אירו.
המענק ניתן במסגרת תוכנית ה- Bio-based Industries Joint Undertaking, שהינה תוכנית משותפת לאיחוד האירופי ולקונסורציום של חברות מתעשיות ה- bio-based (תעשיות המבוססות על מוצרים ו/או תהליכים סביבתיים).
במסגרת התוכנית, הוחלט לממן מענק בסכום כולל של כ-6.7 מיליון אירו לקונסורציום של חברות, אותו הובילה טריפל דאבליו, העוסקות, בין היתר, בפיתוח מוצרי צריכה יום-יומיים (כגון חומרי ניקוי ואריזות) מפסולת מזון ומפסולת חקלאית, בעזרת תהליכים ביוטכנולוגיים, וזאת במסגרת פרויקט WASTE2FUNC. טריפל דאבליו תקבל מהאיחוד האירופי סכום ראשוני של כ-650 אלפי אירו מהמענק באופן מיידי, כאשר יתרת הסכום תועבר בשלבים, על בסיס עמידה בתוכנית פיתוח. טריפל דאבליו לא תידרש להחזיר את סכום המענק.
טריפל דאבליו, היא אחת מחברות הפורטפוליו של שותפות המו"פ הציבורית מילניום פוד-טק. החברה מייצרת חומצה לקטית שמקורה בפסולת מזון, לשימוש במגוון מוצרים. אחת השותפות הבולטות בפרויקט הינו מותג חומרי הניקיון הבינלאומי Ecover, שצפוי לבחון לראשונה חומרי ניקיון המבוססים על חומצה לקטית מפסולת מזון שבכוונת טריפל דאבליו לייצר באתר הייצור באנטוורפן שבבלגיה.
באתר זה הוקם מתקן ייצור בתוך אחד ממתקני טיפול פסולת המזון הגדולים באירופה של חברת Group op de Beeck, גם היא שותפה בפרויקט. המטרה העיקרית של הפרויקט הינו להאיץ את כניסתם לשוק של חומרים המיוצרים מפחמן מתחדש, שיחליפו בהדרגתיות חומרים שמקורם בנפט וגז (דלק מאובן) במוצרי צריכה.
מילניום פוד-טק, שמנוהלת על ידי חנן שניידר המנכ"ל וגיא רוזן היו"ר, מתמקדת בהשקעות בתעשיית הפודטק ומתמקדת בחברות שפועלות בתחומים הבאים: תזונה מותאמת אישית, תחליפי חלבון, הפחתת פסולת מזון ושאריות, אריזות חכמות, בינה מלאכותית ורכיבי מזון חדשים. השותפות, שהינה הגדולה ביותר ומהפעילות ביותר מבין שותפויות המו"פ, גייסה עד כה לקופתה 94 מיליון שקל והיא משקיעה בעקביות את כספי הגיוס בחברות בתחום.
עד כה השקיעה מילניום ב 4 חברות: סבוריט (SavorEat) שפיתחה מערכת לייצור תחליפי בשר מבוססי רכיבים צמחוניים ונסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 150 מיליון שקל; פיתולון (Phytolon) שעוסקת במחקר ופיתוח של צבעי מאכל טבעיים עבור תעשיית המזון; טיפה (Tipa) שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של פתרונות אריזה מתכלים המיועדים לשוק האריזות הגמישות; TripleW שפיתחה תהליך תעשייתי לייצור חומצה לקטית מפסולת מזון; Aleph Farms שעוסקת בפיתוח בשר מתורבת, ולאחרונה דיווחה מילניום פודטק על מזכר הבנות להשקעה בחברה בתחום תחליפי הביצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה