השוק

פייסבוק גברה על ציפיות הרווח, אך הזהירה מהאטה בצמיחה והמנייה צנחה

פלטפורמת הרשת החברתית הודיעה על הצמיחה המהירה ביותר מאז 2016, המואצת מעלייה של 48% ברבעון הקודם, ההכנסות ברבעון הגיעו לכדי 29.08 מיליארד דולר, לעומת הערכה של 27.89, סך המשתמשים הפעילים בחודש כ-2.9 מיליארד
כפיר אדר | 
פייסבוק (צילום רויטרס)
מניית פייסבוק ירדה עד 5% במסחר המורחב הלילה (בין רביעי לחמישי) לאחר שפלטפורמת המדיה החברתית הזהירה מהאטה בצמיחת ההכנסות ברבעונים הקרובים, אפילו כאשר תוצאות הרבעון השני של 2021 עמדו ואף גברו על ההערכות של האנליסטים.
מבחינת המספרים, הרווח על מנייה עמד 3.61 דולר למניה, מותאם, לעומת 3.03 דולר למניה כצפוי על ידי אנליסטים. ההכנסות ברבעון הגיעו לכדי 29.08 מיליארד דולר, לעומת הערכה של 27.89 מיליארד דולר כצפוי על ידי אנליסטים.
סך כל המשתמשים הפעילים החודשיים עמד 2.90 מיליארד, לעומת 2.91 מיליארד כפי שציפו האנליסטים, על פי StreetAccount. הכנסה ממוצעת למשתמש הייתה בגובה 10.12 דולר, לעומת 9.66 דולר שהעריכו האנליסטים. ההכנסה של פייסבוק גדלה ב -56% משנה לשנה ברבעון השני, על פי הודעה. מדובר בצמיחה המהירה ביותר מאז 2016, המואצת מעלייה של 48% ברבעון הקודם.
החברה הצביעה על עלייה של 47% במחיר הממוצע למודעה, לצד עלייה של 6% במספר המודעות שסיפקה. תזרים המזומנים החופשי של החברה בסך 8.51 מיליארד דולר לא עמד בההערכה של 9.08 מיליארד דולר StreetAccount.
בהתייחס להנחיות למחצית השנייה של השנה, פייסבוק מסרה כי היא מצפה ש: "שיעורי הצמיחה בהכנסות הכוללים משנה לשנה יואטו באופן משמעותי ברצף ככל שאנו עוקפים תקופות של צמיחה חזקה יותר ויותר". זו למעשה הצהרה השונה מהנחיות פייסבוק שלושה חודשים קודם לכן.  פייסבוק מסרה ברבעון השני כי יש לה 3.51 מיליארד משתמשים חודשיים בכל משפחת האפליקציות שלה, לעומת 3.45 מיליארד ברבעון הראשון. אבל בשל ההצהרה על ההאטה, ירדה המניה במסחר המוקדם בכ-5%.
פייסבוק מסרה בהצהרה ביום רביעי כי היא עדיין צופה "הגדלת מודעות הרוח כלפי פנים בשנת 2021 משינויים רגולטוריים ופלטפורמות, במיוחד העדכונים האחרונים ל- iOS". סנאפ וטוויטר ניווטו את האתגרים של עדכון iOS 14.5 של אפל, שנותן לאנשים שליטה רבה יותר באפליקציות שרוצות לעקוב אחריהם, בלי הרבה בעיות. שתי החברות אמנם הזהירו כי עדיין נותר לראות את ההשפעות ארוכות הטווח של iOS 14.5, אך עד כה התשואות המוקדמות היו מבטיחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה