השוק

דוראל תספק חשמל מפרויקט אינדיאנה ב-285 מיליון דולר

דוראל מבססת את מעמדה כאחת מחברות האנרגיה הירוקה הישראליות המובילות; פרויקט הדגל של החברה באינדיאנה הגיע למכירות של מחצית מהיכולת שלו
ניצן כהן | 
יקי נוימן (צילום דניאל שטרית)
דוראל אנרגיה מבססת את מעמדה כאחת מחברות האנרגיה הישראליות המובילות. החברה עוסקת בייצור ואגירה של חשמל ממקורות נקיים. החברה פעילה בישראל, ארה"ב ואירופה כשבארה"ב פרויקט הדגל של החברה הוא פרויקט אינדיאנה.
הלילה חתמה החברה עם תאגיד חשמל אמריקאי (AEP) על עסקה למכירת חשמל במחיר קבוע למשך 15 שנה. העסקה היא בהיקף כספי כולל של 285 מיליון דולר למשך כל חיי החוזה.
בסיכומו של יום פרויקט אינדיאנה הגיע למכירות של מחצית מיכולת הייצור שלו וזאת במחיר קבוע כשהחברה יכולה למכור חשמל בשוק החופשי מה שבאופן תיאורטי אמור להגדיל את ההכנסות באופן משמעותי מהפרויקט הזה.
העסקה נחתמה באמצעות חברת הבת של דוראל בארה"ב והוא למעשה הסכם שני של החברה עם תאגיד החשמל האמריקני AEP ((American Electric Power). בחברה מעריכים שעל-פי כושר הייצור החזוי של המתקן, סך התקבולים ממכירת חשמל ותעודות ירוקות הצפויים להתקבל מכוח ההסכם שנחתם עבור השלב השני מוערכים בכ285-265 מיליון דולר, וזאת - בנוסף לרכיבי הכנסה אשר יתבססו על מחירי שוק חופשי, הן במהלך תקופת ההסכם והן לאחריה.
כאמור, ההסכם הזה מצטרף להסכם קודם שחתמה דוראל בחודש מרץ האחרון עם  AEP, בהספק של כ-480 מגה-וואט (DC), עבור חלקו הראשון של פרויקט אינדיאנה (Mammoth Solar North). בסה"כ, לשני השלבים הראשונים, נחתמו הסכמי מכירת חשמל ותעודות ירוקות ל-15 שנה בהספק של כ-840 מגה-וואט (DC) כשכושר הייצור של המתקן עומד על כ-1,600 מגה וואט.
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "ההסכם השני עם AEP מהווה חותמת איכות לזרוע הפעילות של דוראל בארה"ב ואבן דרך נוספת בהתקדמות פרויקט Mammoth באינדיאנה, מהפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בעולם.
"השוק האמריקני מהווה מנוע צמיחה מרכזי עבורנו, וייחודה של דוראל הוא בכך שהיא יוזמת ומפתחת פרויקטים בעצמה, על כל שלביהם, החל מאיתור הקרקעות ועד השלמת הפרויקט והחזקתו. אנו ממשיכים להתקדם בעקביות בהתאם לתוכניות העסקיות של החברה הצופות התרחבות משמעותית בשווקים האטרקטיביים בהם היא פועלת".
פרויקט אינדיאנה, אשר חלקו הראשון צפוי להיכנס להקמה עוד בשנת 2021, הוא אחד מהפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים בעולם, והגדול ביותר שיזמה, מקימה ומחזיקה חברה בשליטה ישראלית בארצות הברית. השלבים הראשון והשני של הפרויקט זכו למרבית האישורים הנדרשים, וכאמור, נחתמו עבורם שני הסכמים למכירת חשמל ותעודות ירוקות מול AEP, אחת מחברות החשמל המובילות בארה"ב.
הפרויקט משתרע על שטח של כ-50 אלף דונם (דומה לשטח המוניציפלי של תל אביב), וסך הספקו מוערך בכ-1.6 ג'יגה-וואט. נכון לחודש מאי האחרון, כלל הפרויקטים של החברה בארה"ב, ובעיקר באזור PJM (אינדיאנה, פנסילבניה, מרילנד, דלאוור, אילנוי ועוד), עמד על הספק של כ-3.1 ג'יגה-וואט.
נזכיר כי לאחרונה דיווחה החברה על השלמת עסקה משמעותית עם מגדל ביטוח, אשר במסגרתה רכשה מגדל כ-20% מפעילותה של חברת הבת של דוראל בארה"ב, בהשקעה של כ-110 מיליון דולר. במסגרת עסקה זו, נכנסה מגדל כשותפה ישירה גם בחלקו הראשון של פרויקט אינדיאנה (Mammoth North), בהשקעה המוערכת בכ-100 מיליון דולר.
דוראל תשמר החזקות רוב ושליטה הן בחברת הבת בארה"ב והן בפרויקט. החתימה על ההסכם הנוסף עם AEP מהווה עמידה באבן דרך נוספת במסגרת העסקה עם מגדל, אשר בעקבותיה תשלם מגדל 20 מיליון דולר נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה