השוק

גורם בכיר מזהיר: "אל על בדרך חזרה לבעלות המדינה"

גורם בכיר המעורה היטב בפרטי עסקת אל על אמר היום ל-ice כי באוצר היו להוטים להחליף את בורוביץ' - הבעלים הקודם של אל על, והביאו את רוזנברג "לקחו ממנו 150 מיליון דולר והשאירו את החברה לקרוס", מאל על נמסר: "אמירות מופרכות"
ניצן כהן |  22
קני רוזנברג, ישראל כ"ץ, אביגדור ליברמן (צילום יוטיוב Centers Health Care, פייסבוק/אל על-Yochai Mossi, ישראל כץ, פלאש 90)
המשבר של אל על מול משרד האוצר ושוק ההון עולה מדרגה: גורם כלכלי בכיר המעורה היטב בעסקי חברת אל על ובמגעים של החברה מול משרד האוצר אמר היום ל-ice "בממשלה הקודמת היו באוצר גורמים שהיו להוטים להחליף את בורוביץ' באל על. הם היו מאוכזבים שבעלי השליטה הקודמים לא הצליחו לעשות שם סדר - לפחות זה מה שאומרים לנו עכשיו. אבל מה קרה? הביאו את רוזנברג, לקחו ממנו 150 מיליון דולר ועכשיו אל על בדרך חזרה למדינה".
למה אל על לא יוצאת להנפקה? הרי היא מפרה הסכם עם המדינה? זה עניין של מחיר?
"אל על היום היא לא חברה. היא אופציה על העולם. לא נכנסנו לענייני מחירים כדי להוציא את החברה להנפקה אלא הבנו שיש כאן משהו עמוק יותר. בעבר היו להוטים להחליף את בורוביץ' בטענה שהם לא משתלטים על הטייסים והנה מה קרה? 60% מתעבורת האוויר של ישראל מתנדנדת היום בין הלאמה לחדלות פירעון.
"אל על היום היא לא חברה שאפשר לעשות איתה משהו ואם אתה שואל אותי? אנחנו צריכים לקחת את החברה לבעלות של המדינה, ובעוד שנה להוציא אותה למכרז חדש, אחר. אני לא רואה מצב שאנחנו, כמי שמנהל היום את הכלכלה בצורה אחראית, יכולים להגיע למצב בו 60% מהתעבורה האווירית של ישראל מתנדנדת בין חיים "ללא חיים", ובאה כל שני וחמישי לבקש מאיתנו, פעם הלוואה ופעם מענק ופעם פיצוי".
הבכיר ניתח את מצבה של אל על ולמעשה אינו מדבר על חזרה למגעים עם החברה על דחייה בלוחות זמנים להוצאת החברה להנפקה, אלא מדובר בזעם של ממש שיש באוצר על המצב אליו נקלעה החברה "לא ברור לי למה מלכתחילה קני רוזנברג או אלי רוזנברג או מי שזה לא יהיה, לקחו את החברה, נפרדו מ-150 מיליון דולר שפשוט הלכו לפח, נראה שהכל היה כאן אישי והסתובב סביב ונדטה - של להוציא את בורוביץ' מהחברה" סיים הבכיר.
נזכיר כי אל על הייתה בעיצומו של תהליך הצטיידות אסטרטגי לפני שפרץ משבר הקורונה. החברה כמו שאר חברות התעופה בעולם נקלעו למצב בו הושבתו הטיסות בשל מדיניות הריחוק החברתי וסגרים ואל על, כמו שאר חברות התעופה נאלצו לחשוב על דרכים לגיוס הון שיחזיק אותם מעל המים.
הפספוס הגדול באל על, אליו מכוון הגורם הכלכלי הבכיר, שבאוצר נצמדו לזהות בעלי השליטה בחברה (עניין מוזר קצת) במקום לקחת את החברה למקום של התאמת הסכמי העבודה לעידן המודרני, ולהפוך אותה לאטרקטיבית למשקיעים וללקוחות ביום שאחרי הקורונה. "ההזדמנות הגדולה להצעיד את אל על לעידן המודרני של יחסי עבודה נורמליים כמעט ואבדה.
"אם היה לרגע נראה שבעלי השליטה הקודמים מוכנים ללכת לתהליך הזה שכלל הזרמת כסף שלהם, הרי שהיום נראה שאבדה ההזדמנות וה-150 מיליון דולר שרוזנברג שפך ירדו לטמיון. כרגע אני לא אופטימי לגבי הדרך להבראת החברה בלי שהמדינה תיקח את המושכות לידיים".
מאל על נמסר כי  "מדובר באמירות מופרכות של גורמים עלומים. הבעלים החדשים באל על לרבות ההנהלה עובדים בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא עם משרד האוצר וכלל הרשויות הרלבנטיות, לטובת שמירה על אל-על בהיותה חברה בעלת חשיבות אסטרטגית לאומי".
תגובות לכתבה(22):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    חברת תעופה לאומית חייבת להיות בבעלות המדינה
    עמית 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעיקר אם המדינה רוצה שלא תטוס בשבת, תהיה כשרה ותחכה לכל נוסע מטומטם שממשיך לקנות הדיוטי פרי.
    סגור
  • 16.
    אל על חזרה למקורות
    זלמן 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי שאל על תחזור לבעלות הממשלה
    סגור
  • 15.
    אלעל בדרך לפירוק - כל העובדים הביתה
    יוסי 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אין כל הצדקה כלכלית לחברה הזאת עם כל אירגוני העובדים התנאים והמשכורות בשמיים. תריך היה פשוט לפרק ממיזמן ולשלוח את כל הבטלהים הביתה.
    סגור
  • 14.
    חשוב לקרוא
    דורון 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קודם כל אל על היא חברה פרטית כושלת. - המדינה לא יכולה לשאת את החובות האדירים שיש לאל על אל מול גורמי חוץ. למה שמשלם המיסים ישלם את החובות האלו.? המדינה נפטרה מאל על לפני שנים כי היא לא יכלה לנהל אותה. אל על חייבת לרדת מהשוק ואז המדינה צריכה לדרבן עם שחקנים מקומיים או מבחוץ לבנות חברה חדשה מ התחלה. עם אנשים חדשים, צעירים ורעננים עם חשיבה עסקית שתתאים ליום שאחרי. האוכלוסיה באל על חולה. הטייסים שם זה הלוזרים הכי גדולים בעולם במיוחד הטייסים האזרחיים.
    סגור
  • 13.
    רוזנברג פשוט עשה גמ״ח לא מוצלח.
    דניאלי 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש הטוענים כי בכל העולם ממשלות עזרו לחברות התעופה. הבעיה עם אלעל שהיא בור ללא תחתית וכדי לעזור לה צריך להזרים 2 מיליארד דולר שכם הם ילכו לטמיון אחרי זמן קצר. חברת פח ללא זכות קיום. עם הנהלה שלא מבינה בתעופה ובתיירות,.
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    קני חשב שהוא מצא מציאה .
    משה 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עשה קומבינת רישום והזדרז לרכוש אממ לא הבין שעובדים / משתמשים בו זה עניין של זמן עד שהוא יברח .לצערי בהפסד עצום הוא לדעתי עדיין לא מבין למה הוא נכנס. בהצלחה חבר.
    סגור
  • 11.
    " מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּך יצאו"
    שלום 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    בכול המדינות באירופה ובארה"ב שומרים בקנאות על החברות שלהם, מזרימים כספים ומבצעים פעולות רק כדי לדאוג ליום שאחרי עובדי החברה שלהם. עובדי אל על נחטפים ע"י תעשיה אווירית והחבר'ה שיודעת להעריך איכות.
    סגור
  • 10.
    בכול המדינות במערב הממשלות עזרו.
    שלום 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    3 3
    "מִהֲרוּ בָּנָיִךְ מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ" (ישעיהו מ"ט, יז).
    סגור
  • 9.
    הדרך היחידה להבראה היא דרך כונס הנכסים
    מומחה תעופתי 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהו מהלך שיאפשר לבנות נכון; שיסיר את כל החובות. יאפשר לגייס רק את מי שחייבים בחברה ובתנאים סבירים לחברה.
    סגור
  • אתה כנראה לא מבין בכלכלה
    דורון 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קודם כל אל חייבת לחברה שמייצרת את המטוסים(בואינג). במידה והיא לא תשלם אז הם ייקחו את המטוסים, עם מה בדיוק הם יטוסו? במטוס בייצור ישראלי?(: לאל על אין כבר מקום בעולם ובשוק המקומי. עצתי ל רוזנברג היא לייצור חברה קטנה של כשרה מטוסים שמתמחה בטיסות לארה״ב לונדון פריז ורוסיה. כך לא תהיה אפשרות למדינה לקחת לו את החברה. אבל רוזנברג גייס דירקטוריון שיותר טיפש ממנו
    סגור
  • 8.
    חברה שקרנית
    רוני 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אם אין כסף מדוע מגייסים מנהלים חדשים בסכומי עתק? מדוע עושים אירועים בסכומי עתק? מדוע פותחים יעדים חדשים? מדוע מעיפים הביתה עובדים ומביאים מיקור חוץ במקום . הכל שם רקוב
    סגור
  • 7.
    תחזירו את הכסף של הכרטיסים.
    גנבים 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    5 2
    חרדים שלא יודעים את עשרת הדיברות.
    סגור
  • 6.
    כמה שטויות בכתבה אחת (ל"ת)
    וואו 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • 5.
    המדינה תקח בעלות , טוב לעובדים
    שמעון 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וטוב למדינה , אי אפשר לותר על דגל לבן.
    סגור
  • 4.
    שורקת
    חברה פח 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איפה אביגל שורקקק?
    סגור
  • 3.
    למה לי לא עוזרים ולחברה בזבזנית כן עוזרים? (ל"ת)
    עדן 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 2.
    החברה מנוהלת טוב, בכל העולם עזרו לחברות התעופה רק לא פה (ל"ת)
    מה הקשר למדינה? 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    6 11
    סגור
  • צודק לגמרי. חברות תעופה קיבלו מיליארדים
    איתן 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ממדינות האם שלהן.
    סגור
  • בדיחת העשור !!!! חחח..... (ל"ת)
    רונן 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    זה מה שקורה כשמערבבים דת עם תעופה
    מני פרנק 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    17 4
    לקחו חרדי שלא מבין שחברה כמו אל על צריכה לטוס 7 ימים בשבוע. עם תנאי פתיחה כאלה... ההתרסקות היתה רק עניין של זמן.
    סגור
  • אילון מאסק עושה זאת נפלא
    מוני 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמדו
    סגור
  • זה גם מה שקורה שמערבים דת ומדינה. (ל"ת)
    דניאלי 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור