השוק

מליסרון שיערכה נכסים והגדילה את הרווחיות ב-226 מיליון שקל

במחצית הראשונה של השנה גדלו הוצאות המימון של החברה בכמעט 100 מיליון שקל בשל שינויים במדד המחירים לצרכן; מליסרון צריכה לפרוע בשנה  הבאה חוב של יותר מ-2 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
ליאורה עופר (צילום ורדי כהנא, pixabay)
הישראלים חוזרים לקניונים ואת זה כל מי שיש לו עיניים בראשו רואה אבל אנחנו נמצאים ברבעון השלישי של השנה וכאן כבר חזרנו למצב בעייתי של התפשטות וריאנט הדלתא. דוחות מליסרון משקפים את ההסתערות של הישראלים על הקניונים ברבעון השני של השנה שהיה רבעון של אופוריה בציבוריות הישראלית.
מהדוחות הכספיים של מליסרון עולה כי סיימה את הרבעון השני של השנה עם NOI המיוחס לבעלים של 279 מיליון שקל, בהשוואה ל-138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ול-277 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. העלייה ב-NOI נובעת בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בהקלות בדמי שכירות לשוכרים בשל משבר הקורונה בסך של כ-148 מיליון שקל, בעוד שברבעון הנוכחי היקף ההקלות עמד על סכום נמוך משמעותית של כ-5 מיליון שקל. ה-NOI השנתי המותאם (כולל הכנסות מחוזים שנחתמו וטרם הניבו באופן שנתי מלא), עומד על כ-1.2 מיליארד שקל בשנה.
ה-FFO ברבעון השני של השנה עלה ל-198 מיליון שקל, בהשוואה ל-61 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ובהשוואה ל-180 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. העלייה ב-FFO, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נובעת בעיקר מהשינוי האמור בהיקף ההקלות שניתנו לשוכרים, מחיסכון בהוצאות המימון כתוצאה מחובות שהחברה מיחזרה בריבית נמוכה יותר ולמרות גידול בהוצאות המיסים השוטפים.
להערכת החברה, לאחר השלמת אכלוס הפרויקטים הקיימים בייזום והמשך מחזור החובות צפוי  ה-FFO צפוי לעמוד על כ-1.2 מיליארד שקל.
בשורה התחתונה, מליסרון מסיימת את הרבעון השני של שנת 2021 עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 344 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך של 187 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה החדה ברווח הנקי נובעת בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה נטו בהיקף של 226 מיליון שקל שנבעה בעיקר מביטול הירידה בשווי הנכסים של החברה שבאו לידי ביטוי בהערכות השווי שנעשו בשנת 2020. ברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בירידת שווי נדל"ן להשקעה בהיקף של 239 מיליון שקל. השפעה זו קוזזה בחלקה כתוצאה מהגידול בהוצאות המימון בעקבות עליית המדד.
לחברה יתרת מזומנים, שווי מזומנים ומסגרות אשראי בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל ונכסים לא משועבדים של כ-6.5 מיליארד שקל. שיעור המינוף (LTV) של החברה המשיך לרדת ועומד על 46.6%, לעומת 47.9% בסוף שנת 2020, והושפע לחיוב בעיקר מהתזרים החיובי מפעילות שוטפת ומהעלייה האמורה בשווי הנדל"ן להשקעה נטו מהשקעות.
יו"ר מליסרון, ליאורה עופר: "אנו מסכמים את הרבעון השני עם חזרה מלאה לשיגרה בפעילות הקניונים. תוצאות הרבעון מעידות כי התמודדנו היטב עם מורכבות אתגרי הקורונה. אנו רואים עתה מגמה של עלייה בביקושים ובפעילות אף ביחס לתקופת "טרום הקורונה", הן במסחר והן במשרדים כאשר מצבת השוכרים האיכותיים שלנו נשמרה במלואה לאורך תקופת הקורונה. מליסרון ממשיכה לפתח את נכסיה הקיימים ולהשביחם לקראת המשך צמיחתה העתידית ופועלת לפיתוח מנועי צמיחה חדשים בהתאם לאסטרטגיה העסקית שלנו״.
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "ממועד פתיחת הקניונים בחודש פברואר 2021 ועד תום הרבעון השני חזרו הקניונים של מליסרון להציג תוצאות מרשימות. אנו מסכמים תקופה זו עם גידול בפדיונות השוכרים, בפרט בתחומי האופנה וההנעלה ועיצוב הבית שבלטו במיוחד.  בנוסף, בחודש יוני חזרו גם המסעדות והמזון המהיר להציג לראשונה מתחילת המשבר, עליה בפדיונות, מה שמעיד על חזרת קהל המבקרים להנות גם מחוויית הבילוי בקניונים בנוסף לקניות.
"כחלק מההתקדמות במימוש התוכנית האסטרטגית רכשנו את חברת גרופר (GROO) והתחלנו בשילובה בזרוע הדיגיטלית של החברה במטרה לתת ערך מוסף לשוכרים ולקונים. החברה החלה להיערך לכניסה לתחום חוות השרתים לקראת הקמת חוות שרתים ראשונה ומקדמת תוכניות בנושא. במקביל ממשיכה החברה להשביח נכסים קיימים בדרך של עירוב שימושים ומקדמת תכנון של פרויקטים של דיור להשכרה. בתחום המשרדים, אנו עדים לביקושים גבוהים בעיקר במרכז הארץ וחווים ביקוש חסר תקדים מצד חברות הייטק גדולות לשטחים להשכרה בפרויקט LANDMARK שרונה".
החברה עוקבת אחר העלייה בתחלואת הקורונה במדינה ומקפידה  על קיום חובת עטיית המסכות בקניוניה ושמירה על הנחיות הממשלה. בנוסף, החברה ערוכה גם למקרה שבו יוטלו הגבלות נוספות ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה