השוק
S&P מעלות חוזרת לדרג את אלקטרה צריכה עם דירוג AA מינוס
בשנים האחרונות אלקטרה צריכה לא דורגה על ידי חברות הדירוג אולם עכשיו חזרה לקבל דירוג וקיבלה דירוג גבוה של AA מינוס ישראלי
חברת דירוג האשראי S&P מעלות חוזרת לדרג את אלקטרה צריכה עם דירוג גבוה של AA מינוס ישראלי בתחזית יציבה.
"לדעתנו הפעילות לאורך כל שרשרת הערך, הסינרגיה הגבוהה בין החטיבות השונות ונתח השוק הגדול בעיקר בתחום מערכות האקלים ובתחום רשתות השיווק, יוצרים לחברה יתרון תחרותי. כמו כן, היקף פעילותה והגיוון במקורות ההכנסה משפיעים לחיוב על הערכתנו לפרופיל הסיכון העסקי"
יוני צברי, סמנכ"ל בכיר באלקטרה מוצרי צריכה: "הדירוג הגבוה, בקבוצת ה-AA, שהוענק לחברה על ידי S&P מעלות, משקף את עוצמתה ומובילותה של החברה בתחומי מוצרי צריכה חשמליים, קמעונאות חשמל ומזון בישראל, ומבטא אמון בתכניות ההתרחבות ובאסטרטגיה העסקית של אלקטרה מוצרי צריכה. הדירוג, כפי שציינו במעלות, נתמך ברמת נזילות גבוהה ובאיתנות פיננסית גבוהה, שהם נגזרת של המהלכים העסקיים שהשלמנו במהלך השנתיים האחרונות".
בין היתר, מציינים כלכלני 'מעלות' בדוח הדירוג כי"הפרופיל העסקי של אלקטרה מוצרי צריכה נתמך, להערכתנו, במעמד תחרותי גבוה בשוק מוצרי הצריכה החשמליים, בפרט בתחום מוצרי מיזוג אויר ואקלים, ובתחום קמעונאות חשמל. לדעתנו, הפעילות לאורך כל שרשרת הערך, הסינרגיה הגבוהה בין החטיבות השונות ונתח השוק הגדול בעיקר בתחום מערכות האקלים ובתחום רשתות השיווק, יוצרים לחברה יתרון תחרותי. כמו כן היקף פעילותה והגיוון במקורות ההכנסה משפיעים לחיוב על הערכתנו לפרופיל הסיכון העסקי.
"רמת הנזילות של החברה היא חזקה על פי הגדרתנו והיא נתמכת ביתרות מזומנים גבוהות יחסית, ובייצור תזרים גבוה מפעילותה השוטפת ביחס לחלויות החוב.
"במהלך 2020 חתמה החברה עם חברת "Bosch" על הסכמים להקמת מיזם משותף לפיתוח וייצור משאבות חום ומערכות מיזוג אויר והקמת פארק טכנולוגי באשקלון (60% חלק החברה). כמו כן, דווחה החברה על הסכם התקשרות OEM מול לקוח אירופאי לתקופה של חמש שנים הצפוי להניב כ-300 מיליון שקל במהלך התקופה. הסכמים אלה צפויים להגדיל בשנים הקרובות את הפיזור הגיאוגרפי של פעילותה ולהגדיל את נתח השוק שלה באירופה ולכן תומכים בפרופיל העסקי".
בתחום קמעונאות החשמל פועלת החברה באמצעות 63 סניפים תחת המותגים "מחסני חשמל", "שקם אלקטריק" ופךטפורמת האונליין "Payngo". להערכתינו, המיצוב השונה בין הסניפים והשיפור המשמעותי בזרוע האונליין, אשר היווה ב-2020 כ-13% מסך המכירות (לעומת כ-6% בשנה הקודמת), תורמים לנתח השוק המשמעותי במגזר קמעונאות חשמל ולמעמדה המוביל".
בנוגע לעיסקת יינות ביתן, מציינים כלכלני מעלות "הגדלת גיוון הפעילות לתחום המזון ובסיס לקוחות רחב ללא תלות בלקוח מהותי תומכים בהערכתנו לפרופיל העסקי".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


