השוק

רני צים השתלט על פסגות: זה סכום העתק ששילם

וואליו קפיטל שבשליטת רני צים השלימה את עסקת פסגות תמורת 405 מיליון שקל, הרכישה כוללת את חברת פסגות קרנות נאמנות, פסגות ני"ע ופסגות קומפס, כאשר בית ההשקעות מנהל נכסים בהיקף של 58 מיליארד שקל וכן מחזיק בפעילות ברוקראז' וגידור
כפיר אדר |  1
רני צים (צילום מאיר אדרי עריכה אייס)
חברת וואליו קפיטל, שבשליטת רני צים, מדווחת היום (שישי) על השלמת עסקת פסגות תמורת 405 מיליון שקל (על בסיס אפס מזומן). הרכישה כוללת את פעילות קרנות נאמנות וקרנות סל שהינה תחת 'פסגות קרנות נאמנות', את פעילות חבר הבורסה (ברוקראז') ופעילות ניהול התיקים תחת 'פסגות ני"ע' ואת פעילות קרנות הגידור תחת 'פסגות קומפס'. וואליו קפיטל יוצגה בידי עוה"ד יעקב אנוך, אשר סופן וליהיא בכר ממשרד מ.פירון ושות'.
לסוף יוני 2021, פסגות בית השקעות מנהל נכסים בהיקף של כ-57.7 מיליארד שקל, מהם כ-46 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות והשאר בניהול תיקים תחת פסגות ני"ע. יצוין, כי בחציון הראשון של שנת 2021 צמח שווי נכסי פסגות קרנות נאמנות, בזכות גיוסים ענפים ובזכות תשואה חיובית בשווקים, כאשר עיקר גיוסי החברה התמקדו בסגמנט הקרנות המחקות הפתוחות עם צבירה נטו בתקופה של 2.1 מיליארד שקל. בנוסף, פעילות קרנות הגידור מנהלת נכסים בהיקף של כ-440 מיליון שקל.  יצוין, כי הוסכם בין הצדדים בעסקה כי פעילות הקופות המפעליות, בהיקף של כ-42 מיליארד שקל, שנוהלו על ידי פסגות לא תיכללנה במסגרת העסקה.
וואליו קפיטל יוצגה בידי עוה"ד יעקב אנוך, אשר סופן וליהיא בכר ממשרד מ.פירון ושות', את פסגות ייצגו בעסקה משרד עו"ד הרצוג, פוקס נאמן. בתוך כך, וואליו קפיטל מעדכנת על כוונתה לבצע גיוס הון באמצעות הנפקת מניות, וכן מעדכנת כי רני צים, בעל השליטה בוואליו קפיטל, צפוי להשתתף בהנפקה בהתאם לשיעור אחזקותיו בחברה (כ-57.4% מההון).
מתשקיף ההנפקה עולה כי בית ההשקעות פסגות הציג ב-2020 הכנסות בסך כ-311 מיליון שקל, רווח תפעולי בסל כ-62.4 מיליון שקל ו-EBITDA של כ-74.2 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2021 רשם פסגות הכנסות בסך כ-80.5 מיליון שקל ו- EBITDA בסך כ-18.2 מיליון שקל. יצוין, כי להערכת וואליו צפוי צמצום משמעותי בדמי הניהול ובהוצאות הנהלה וכללית בפסגות בסך שנתי של 5-10 מיליון שקל, ובהתאם ההשפעה על הרווחיות.
וואליו קפיטל מבצעת את הרכישה באמצעות חברה בת שלמועד זה מוחזקת על ידה ב-100%. עם התקיימות תנאים מתלים, יוקצו 4.99% מהון חברת הבת לבית ההשקעות האמריקני HC WAINWRIGHT. בנוסף, העניקה וואליו קפיטל למר יואן קדוש, שותף בעסקה, אופציה לתקופה של 3 שנים, לרכישת 8% ממניות החברה הבת. מחיר המימוש של האופציה זהה למחיר בו רכשה החברה את החברות הנרכשות, ללא החוב הבנקאי.
רני צים, יו"ר וואליו קפיטל, הסביר: "אנו שמחים לעדכן היום על השלמת עסקת פסגות, ובכוונתנו לפעול בנחישות על מנת להגדיל ולהשביח את פעילויות בית ההשקעות ולהחזיר את פסגות לפסי צמיחה ושגשוג ולמעמד מוביל בשוק ההון בישראל. כפי שניתן לראות בתשקיף שפרסמנו היום, הפעילויות הנרכשות מציגות ברבעון הראשון של 2021 הכנסות בסך כולל של כ-80 מיליון שקל ו- EBITDA של כ-18.2 מיליון שקל, ואנחנו מתכוונים לפעול להגדלת היקפי הפעילות, בין היתר באמצעות כניסה לתחומים חדשים, והצפת ערך. לצד ההון האנושי החזק הקיים כיום בפסגות, נביא אנשי ניהול והשקעות ברמה הגבוהה ביותר ונעבוד קשה כדי להביא את פסגות להישגים ולשיאים חדשים."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נגעלתי מההתנהלות שלכם מול הגרוש של הדיילת
    פז 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אם מה שפורסם נכון, ואם אלו הערכים לפיהם אתם פועלים, אינכם ראויים לאמון הלקוחות. מחפיר.
    סגור