השוק

בנק הפועלים: עליית השכר בישראל מתמתנת - האינפלציה תיבלם

בבנק מעריכים שההתמתנות בקצב עליית השכר היא האינדיקציה הראשונה לבלימת ההתפרצות האינפלציונית למרות שיתכן ונראה עליית שכר נוספת במגזר הציבורי
ניצן כהן |  1
בנק הפועלים (צילום Magma Images)
בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעריכים היום שקצב עליית השכר בישראל מתמתן ולכן, למרות שעוד נראה עליית שכר במגזר הציבורי, מדובר באינדיקציה ראשונה לבלימת ההתפרצות האינפלציונית. נזכיר כי המחלקה הפיננסית של בנק הפועלים נחשבת לאחת הטובות בישראל והיא בעלת נגישות גבוהה למאגרי מידע עדכניים ורחבים מספיק שמאפשרים לה לנתח את ביצועי הכלכלה המקומית ובכך לנתב את הבנק למקורות רווחיים יותר.
"מספר הנדבקים היומי הממוצע בשבוע החולף המשיך לעלות והוא מתקרב לעשרת אלפים איש. מספר החולים הקשים נמצא במגמת ירידה, וזה מאפשר שגרה כלכלית תחת מגבלות התו הירוק. הרכישות בכרטיסי האשראי שומרות על רמה גבוהה, למרות שאנו רואים נסיגה במדד אמון הצרכנים בחודשיים האחרונים. עליות השערים בשווקים הפיננסיים מייצרות אפקט עושר, שמייצב את אמון הצרכנים ואת הצריכה הפרטית, גם בתקופות של עלייה בתחלואה.
"מבחינת משקי הבית עליית שווי הנכסים מהווה חיסכון לכל דבר, אם כי זה לא מקור לצריכה שאפשר לסמוך עליו לאורך זמן. הממשלה אישרה בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנים 2021-2022. בד בבד אושר חוק ההסדרים, ובכלל זה העלאה הדרגתית של גיל הפרישה לנשים ל-65.
"החזרה לעבודה נמשכת, אך בקצב איטי: אנו רואים מגמה של עלייה איטית במספר המועסקים, ושיעור התעסוקה עלה לרמה של 60.2%. שיעור האבטלה עלה במחצית הראשונה של חודש אוגוסט לרמה של 8.1%, לעומת 7.6% בשבועיים הקודמים, זאת לאור עלייה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה. הנתונים הדו-שבועיים הם לא מנוכי עונתיות, ובחודשי הקיץ אנו רואים עלייה עונתית בעובדים שנעדרים זמנית מעבודה. התמונה תתבהר להערכתנו כשיתפרסמו נתוני חודש ספטמבר, לאחר סיום חופשות הקיץ.
"אנו רואים שברוב ענפי הסקטור העסקי, ובכלל זה ענפי משק שלא נפגעו מהקורונה, מספר המועסקים נמוך מזה של תחילת שנת 2020. לדוגמה בתעשייה מספר המשרות נמוך בכ-15 אלף איש, בבינוי כ-14 אלף איש, ובשירותי אירוח ואוכל (נפגעו מהקורונה) כ-15 אלף איש. הירידה בתעסוקה משקפת התייעלות מבחינת הפירמות, אך גם קושי גובר לגייס עובדים.
"עליית השכר הממוצע מתמתנת, וזו אולי אינדיקציה לבלימה של האינפלציה בהמשך. השכר הממוצע ביוני היה גבוה בכ-6.4% לעומת ינואר 2020 טרם הקורונה (נתוני מגמה). עליית השכר הממוצע נעצרה בין השאר בשל חזרת עובדים בעלי שכר נמוך למעגל העבודה. יחד עם זאת, הביקוש לעובדים גבוה, ועל הפרק עומדים הסכמי שכר במגזר הציבורי, כך שיתכן שנראה גל נוסף של עלייה בשכר במשק" כותבים בחטיבה הפיננסית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    6/9/2021 09/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים ברציפות הבנק שילם חלק מהחובות להלומי הקרב אחרי 9 שנים מישהוגשה תביעה לבית המשפט המחוזי בת"א דרש בנק הפועלים לסלק את התביעה השופט דר' גרשון גונטובניק דחה את דרישת בנק הפועלים לא יעלה על הדעת שבנק משלם חובות אחרי 9 שנים וטוען להתיישנות פרצופו של בנק הפועלים הנבזי
    סגור