השוק

הבית הלבן מזהיר: האינפלציה ברבעון הרביעי תשקף קצב של 4.8%

הבית הלבן יותר ממכפיל את תחזית האינפלציה שלו שבחודש מאי הייתה ל-2% בשנה; אינפלציה שנתית של 4.8% היא אינפלציה גבוהה שתקשה על הפדרל ריזרב להמשיך במדיניות המרחיבה
ניצן כהן | 
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
הבית הלבן פרסם את תחזית האינפלציה שלו לרבעון הרביעי של השנה והיא לא פחות ממפחידה. התחזית המעודכנת צופה אינפלציה בקצב שנתי של 4.8%, זאת בעוד התחזית הקודמת צפתה חזרה ליציבות מחירים עם אינפלציה בקצב שנתי של 2%.
בבית הלבן אומרים היום שלחץ המחירים ימשך עמוק לתוך שנת 2022 כשהאינפלציה תתמתן רק ברבעון הרביעי של 2022 ותשקף קצב שנתי של 2.5%.
יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, אמר ביום שישי בכנס שהתקיים בקנזס סיטי כי האינפלציה היא זמנית ולמרות הלחצים שנראים כרגע, הם לא צפויים להימשך בטווח הארוך. ובכל מקרה הוא לא מעוניין לצמצם את המדיניות המוניטרית המרחיבה לפני הזמן כדי לא לפגוע בהתאוששות הכלכלית.
נזכיר כי בסוף השבוע התפרסם דוח התעסוקה האמריקאי שהצביע על נתונים קשים של הכלכלה האמריקאית. מספר המשרות שייצרה הכלכלה הגדולה בעולם עמד בחודש אוגוסט על 235 אלף בלבד, זאת בעוד קונצנזוס ההערכות של הכלכלנים צפה 720 אלף משרות.
נציין כי כאן פועלים שני כוחות מנוגדים כשהפד מנסה לקבוע את מדיניות היציאה שלו מתוכנית ההרחבה המוניטרית. מחד שוק העבודה שהוא הגורם המשמעותי בכל הנוגע לקביעת המדיניות מראה חוסר יציבות ואפילו שבריריות, מה שמקשה על צמצום המדיניות המוניטרית.
מאידך, האינפלציה שהיא הבעיה אולי הגדולה ביותר של כלכלות, מרימה ראש מה שמצריך "לחשב מסלול מחדש" בין אם באמצעות שינוי חוקי המשחק (הכיוון שנראה שהפד הולך אליו) ולמעשה להגדיר יציבות מחירים אחרת מכפי שהכרנו עד היום. ובין אם באמצעות צמצום מהיר וחד של המדיניות המוניטרית מה שיבלום את הצמיחה המהירה של הכלכלה הגדולה בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה