השוק

מנכ"ל החודש: יגאל דמרי הסינדרלה של הענף הרותח בישראל

את יגאל דמרי הכרנו לפני 17 שנה כשהנפיק בפעם הראשונה את החברה שלו לפי שווי של 327 מיליון שקל; הרבעון הוא שבר את השיאים של עצמו ושווי החברה שלו זינק ל-4.1 מיליארד שקל - מנכ"ל החודש של ice
ניצן כהן |  6
יגאל דמרי (צילום יחצ, freepik)
העיתונאים ושוק ההון התוודעו ליגאל דמרי אי שם לפני 20 שנה. אז קנה דמרי אדמות מקבוצת אי.די.בי באשדוד. לא הכרנו אז את הקבלן המקומי שרוכש קרקעות מענקית כמו אי.די.בי אבל זו הייתה ההכרות הראשונה של שוק ההון עם הקבלן.
שנת 2004 הייתה נקודת מפנה בעסקיו של דמרי. בחודש מאי של אותה השנה הוא הנפיק בפעם הראשונה בבורסה של תל אביב. הוא הנפיק את החברה לפי שווי של כמעט 327 מיליון שקל (דמרי הנפיק אז 15% מהחברה וגייס כמעט 50 מיליון שקל). מאז ועד היום עברו הרבה מים מתחת לגשר של שוק הנדל"ן הישראלי אבל דמרי התבסס בשוק ההון כאחד מהקבלנים היותר רציניים בשוק.
נחזור לרגע לאותן השנים בהן הנפיק דמרי את החברה שלו. שוק הנדל"ן התבוסס אז בדם. הייתה האטה קשה בשוק ולקבלנים היה קשה מאוד להרים ראש. כאן המקום להדגיש שאמנם קשה להאמין, אבל מחירי הנדל"ן יכולים גם לרדת וכשהם יורדים הם גובים מחיר כבד מכולם: מהבנקים (אל תזילו דמעה), עובר בקבלנים (אל תזילו דמעה), אדריכלים, עורכי דין, שמאים, מהנדסים, עורכי דין, מתווכים, קבלני ביצוע קטנים ועוד. אלה המעגלים שמקיפים את שוק הנדל"ן והם מעסיקים המוני עובדים ומגלגלים המון כסף.
אל תאמינו לכל הסיפורים שמחירי הנדל"ן יכולים רק לעלות, הם יכולים גם לרדת ודי בגלישה של סביבת המקרו למיתון כדי להבין עד כמה זה כואב שמחירי הנדל"ן יורדים.
אבל נחזור ליגאל דמרי. כזכור, באותה שנת (נזכיר שנת 2004) הנפיק דמרי את החברה כשהונה העצמי (בתום הרבעון הראשון של אותה השנה) הסתכם ב-57 מיליון שקל. נקפוץ לרבעון השני של 2021, החברה של דמרי נסחרת בבורסה בשווי שוק של 4.1 מיליארד שקל והונה העצמי מסתכם ב-1.4 מיליארד שקל. לא צריך חשבון מורכב במיוחד כדי להבין את הדרך של דמרי מאז ההנפקה.
למה בחרנו ביגאל דמרי כמנכ"ל החודש? התשובה פשוטה, הדרך שהוא עבר מקבלן אשדוד בינוני לדמות מרכזית בשוק הנדל"ן המקומי. ברבעון השני של השנה שבר דמרי את שיא המכירות שלו עם מכירות של 278 דירות (ברבעון) כשערכן הכספי של המכירות האלה 437 מיליון שקל - מרשים מאוד.
אז מה היה לנו? קבלן אשדודי מקומי שטיפס במשך 17 שנים לצמרת שוק הנדל"ן ומחברה שהונפקה בשווי של 327 מיליון שקל הביא אותה לשווי של 4.1 מיליארד שקל והציג רבעון פנטסטי. דמרי למעשה נצמד היום לשוק הנדל"ן כשזה מתנפח, גם העסקים שלו וכשזה יצטנן, כנראה גם העסקים אצל דמרי. אז יגאל דמרי הוא מנכ"ל החודש שלנו.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    במקור הוא מבית הגדי והיום הוא תושב נתיבות
    אסף 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכמובן גר בבית יחסית לקבלן במעמד שלו נקרא פשוט..
    סגור
  • 5.
    הוא נתיבותי בדם לא אשדודי (ל"ת)
    תמיר 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    יש קבלנים מושחתים, ויש את דמרי (זו האמת) (ל"ת)
    קוראלילד 10/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לא אשדוד ולא ת״א
    Dror 09/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האיש נולד במושב קטן בשם בית הגדי. משרדיו וביתו בעיר נתיבות, בצעירותו היה מדריך פינג פונג ומאז ניהל עצמו בתבונה עד כאן. מס׳ הקבלנים ובעלי העסקים הגדולים באיזור נתיבות הוא עצום ומרשים.
    סגור
  • 2.
    הוא מנתיבות ולא מאשדוד יליצנים (ל"ת)
    אבי 09/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא מאשדוד...מנתיבות.
    יוסף 09/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרוב נכון. רכש קרקעות באשדוד, רק שדמרי הינו קבלן מנתיבות ולא מאשדוד...
    סגור