השוק

מורי ארקין השקיע בסטארט-אפ שמסייע למטפלים בתחום בריאות הנפש

הסטארט-אפ Eleos Health מסייע למטפלים בתחום בריאות הנפש באמצעות כלי בינה מלאכותית שמייצרת תןובנות במהלך טיפול ובסופו ובכך מטייבת את הטיפול האישי 
ניצן כהן |  4
מייסדי Eleos Health (צילום עומרי מירון)
Eleos Health, סטארט-אפ ישראלי שמסייע לטיפול בתחום בריאות הנפש באמצעות בינה מלאכותית סיים גיוס Seed של 6 מיליון דולר בהובלת aMoon ובהשתתפות משקיעי הסיבוב הקודם, lool ventures, לצד קבוצת גנדיר, ארקין אחזקות, גינגלס, פרופ׳ יוסי מטיאס ובכירים מתעשיית הבריאות האמריקאית. ד״ר דיוויד שולקין, לשעבר ה- Secretary of Veterans Affairs של ממשלת ארצות הברית, הצטרף לדירקטוריון החברה.
החברה הוקמה בשנת 2020 על ידי אלון יופה, המשמש כמנכ״ל החברה, דרור זיידה, המשמש כ-COO ואלון רבינוביץ׳, המשמש כ-CTO בחברה, וד״ר שירי שדה שרביט המשמשת כ- CMO.
Eleos פיתחה פתרון המבוסס על טכנולוגיית הבנת שפה מתקדמת וניתוח קול הפועל באופן מאובטח ומאפשר לה להפיק תובנות כמותיות ואיכותיות למטפלים, במהלך ואחרי הטיפול הפסיכולוגי, באמצעות ניתוח השיחות בין המטפל למטופל. פתרון החברה מוביל לשיפור באיכות הטיפול ומאפשרת טיפול נגיש, יעיל, ומותאם אישית למטופל ולצרכיו.
הגיוס הנוכחי יאפשר להגדיל את צוותי הפיתוח, השיווק והמכירות, ושירות הלקוחות, תוך מתן מענה לארגוני הבריאות הגדולים בארה"ב אשר כבר הטמיעו את המערכת החדשנית.
"הביקוש לשירותי בריאות הנפש הרקיע שחקים מאז מגפת הקורונה", אמר אלון יופה, מייסד-שותף ומנכ"ל Eleos Health. "התווספו יותר מ-35 מיליון אמריקאים שמצבם הבריאותי התדרדר, מה שהוביל להוצאה נוספת של 140 מיליארד דולר על שירותי בריאות ב-12 החודשים הראשונים שלאחר פרוץ המגפה.
"בזמנים רגילים, כ-40% מהמטפלים עוזבים את עבודתם בתוך 3 שנים. איכות הטיפול לוקה בחסר כאשר המטפלים עובדים עם נתונים לא מעודכנים וחסרים, מה שגורם להחמרה בסיטואציה המתמשכת בה יש מספר מטופלים גדול ואין מספיק מטפלים. המטרה שלנו היא לתמוך בתהליך קבלת ההחלטות של המטפלים באמצעות נתונים תוך הפיכת התהליכים האדמינסטרטיבים שלהם לאוטומטים״.
רואי ויזנר, Managing Director בקרן aMoon, אמר "Eleos Health מניעה את העתיד של בריאות הנפש, עתיד המבוסס על דאטה ומדידה אובייקטיבית, בזמן בו אנו רואים עלייה דרמטית בדרישה לשירותי טיפול נפשי. בעוד פגישות הטיפול נותרו בבחינת ״קופסא שחורה״, יתר התחומים הטיפוליים עברו מהפך מבוסס דאטה. Eleos שואפת לשנות זאת וכבר פורסת את המערכת שלה בארגוני בריאות מהגדולים בארה״ב״.
"המחסור במטפלים הוא בעיה כואבת, שהפכה כואבת יותר בזמן משבר הקורונה.״ מסביר אביחי ניסנבוים, שותף מנהל בקרן לול ונצ׳רס שהשתתפה בסבב, "בריאות נפשית הינו הגורם המשמעותי ביותר בעלות הרפואית של מטופל, לכן דרושות גישות חדשניות כדי להביא לשיפור אמיתי.
"אנחנו רואים בשנה וחצי האחרונות שמספר הפונים לטיפול עולה בצורה דרסטית ושיש מחסור עצום במטפלים. Eleos מפתחת פלטפורמה מבוססת דאטה, שהופכת את הטיפול הפסיכולוגי לאפקטיבי ואיכותי יותר, ובפעם הראשונה מאפשרת מדידה של השתפרות המטופל לאורך זמן . אנחנו מאמינים שהחברה תמשיך לבסס את האחיזה שלה בשוק, ותהפוך את תהליך הטיפול לנגיש יותר, ומדיד יותר״.
Eleos Health יצרה פתרונות VoiceAI על מנת לשפר את היעילות האופרטיבית והקלינית בתחום בריאות הנפש. הפתרון של החברה רץ באופן מאובטח ברקע בפגישות הטיפוליות כדי לכתוב הערות באופן אוטומטי, לנתח מאות פרמטרים בנתונים בכל פגישה ולתת תובנות הקשורות למתן טיפול מבוסס דאטה בזמן אמת. החברה עושה שימוש בידע שנצבר בקרב פסיכולוגים, מטפלים, אקדמאים, בתי חולים וחוקרים כדי להבין לעומק מה עובד עבור כל אחד ובכך לסלול את הדרך לטיפול אישי בתחום בריאות הנפש. 
קרן aMoon היא קרן הון סיכון גלובלית בתחום ה Healthtech ומדעי החיים המבוססת בישראל. קרן ה Healthtech הגדולה בישראל, מנהלת יותר מ-1.3 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    איך טכנולוגיה מחליפה חיבוק?
    לא מבין 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי בלוגיסטיקה ובנתונים לא מעבר. קצת מאבדים חום ורוך לטובת מחשב וטכנולוגיה
    סגור
  • 3.
    האח הגדול נכנס לפעולה
    Izi 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הלוואי שתכשלו במיזם הזה.
    סגור
  • 2.
    שרלטנות. יש דברים שלא ניתן לכמת. (ל"ת)
    דנה 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טכנולוגיה לעולם לא תוכל להחליף את הגורם האנושי בטיפול
    ענבר 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בטוחה שהבנתי עד הסוף מה המערכת אמורה לעשות, להועיל או לתמוך בחדר הטיפולים. יחד עם זאת, מטרידה אותי המחשבה שיש מי שחושב.ת שניתן לסייע בתהליך פסיכותרפי שמחייב נוכחות אנושית חיה ואינטילגנטית ע"י מיכון, מפותח ככל שיהיה.
    סגור