השוק

סקייליין מממשת נכסים ב-530 מיליון שקל; המניה זינקה בכ-50%

המכירה משקפת לחברה פרמיה של כ-76 מיליון שקל על השווי של הנכסים בספרים לפי שיטת ה-IFRS; בסקייליין מעריכים שלאחר פירעון חובות ותשלומי מס יוותר לה תזרים מזומנים חופשי של כ-88 מיליון שקל 
ניצן כהן | 
הציבור רץ לבורסה (צילום מרים אלסטר פלאש 90 pixbay freepik)
סקייליין שבשליטת מישורים של אלכס שניידר והכשרת היישוב של עופר נמרודי הודיעה אתמול על מימוש נכסים בקנדה. החברה תמכור למעשה את האתרים: Deerhust, Hoseshoe ו-Blue Mountain בתמורה ל-210 מיליון דולר קנדה שהם כ-530 מיליון שקל.
בסקייליין אומרים היום כי מחיר המכירה משקף לנכסים שווי גבוה בכ-30 מיליון דולר קנדי (כ-75 מיליון שקל) מעל השווי בספרים לפי שיטת ה-IFRS. לחברה יש שורה של תשלומים הקשורים להשלמת העיסקה ולהערכתה, לאחר ההשלמה, פירעון חוב, תשלומי מסים ועוד, יוותר לה תזרים מזומנים חופשי ממימוש הנכסים של כ-76 מיליון שקל. 
הרוכשת היא חברת פריד (FREED) שתרכוש את הנכסים באמצעות שותפות ייעודית שתוקם וסקייליין תחזיק בה בשיעור של 26%.
תנאי התשלום של העסקה כוללים תשלום במזומן של 109.3 מיליון דולר קנדי במועד הקלוזינג שצפוי להיות בסוף חודש אוקטובר. הלוואת מוכר של כ-60 מיליון דולר קנדי, הלוואת גישור של 8 מיליון דולר קנדי לרוכשת והקצאת 29% ממניות השותפות כשהחלוקה תהיה ש-26% תוחזק בסקייליין ו-3% יועברו לגורם שלישי שמחזיק כיום ב-40% ממניות Blue Mountain.
פריד העבירה לידי סקייליין 7 מיליון דולר קנדי להבטחת העסקה והיא מחזיקה באופציה CALL לרכישת 29% מהשותפות החדשה שתקום וזאת בתמורה ל-32.8 מיליון דולר בתוספת תשואה שנתית של 12% וזאת עד לסוף שנת 2022.
נזכיר כי סקייליין נקלעה בשנים האחרונות למאבק שליטה בין גיל בלוטרייך שמחזיק כיום ב-15% ממניות החברה לבין אלכס שניידר שמחזיק היום בשליטה במישורים שהיא והכשרת היישוב בעלות השליטה בה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה