השוק

טסלה בשיאי הכנסות ורווחים מטורפים, אז למה המנייה ירדה?

על אף שההכנסות ברבעון השלישי עלו ל-13.76 מיליארד דולר לעומת 8.77 מיליארד דולר בשנה הקודמת והמנייה עלתה ב-23% במהלך השנה, לאחר חשיפת תוצאות הרבעון, ללא מאסק שנעדר, המנייה ירדה ביותר מחצי אחוז לאור העובדה שבעתיד הרווחים צפויים לרדת בשל קשיים בשרשראות האספקה
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash)
טסלה של אילון מאסק פרסמה הלילה (אור לחמישי) כי גברה על מגיפת הקורונה ואת משבר שרשרת האספקה ​​העולמית טוב יותר מיריבותיה, והציגה הכנסות שיא רבעון חמישי ברציפות בתקופה שבין יולי עד ספטמבר, כתוצאה מהצטברות ייצור במפעל הסיני שלה.
אך החברה בראשות המיליארדר העשיר בעולם, גם מתמודדת עם אתגרים בהגדלת הרווחים ברבעונים הקרובים עקב הפרעות בשרשרת האספקה ​​והזמן הנדרש להגברת הייצור במפעלים חדשים בברלין ובטקסס. "יש מסע קשה לפנינו", אמר סמנכ"ל הכספים, זכרי קירקהורן, בהתייחסו למפעלים החדשים.
תנודות המחירים של חומרי גלם כמו ניקל ואלומיניום יצרו "סביבה לא ודאית ביחס למבנה העלויות", הוסיף. למרות זאת, הוא אמר שטסלה "הקדימה במעט" את התוכנית שלה להגדיל את המשלוחים ב-50% השנה. "ייצור הרבעון הרביעי יהיה תלוי במידה רבה בזמינות של חלקים, אך אנו מניעים להמשך צמיחה", אמר.
מניית טסלה, שעלתה בכ-23% השנה, ירדה בכ-0.6% במסחר המורחב מאוחר ביום רביעי. מאסק עצמו לא נכח בפעם הראשונה בקריאת הרווחים הרבעונית, התפתחות שאולי אכזבה את אותם המשקיעים שרוצים לשמוע את מחשבותיו האחרונות של המייסד המפורסם.
ההכנסות ברבעון השלישי עלו ל-13.76 מיליארד דולר לעומת 8.77 מיליארד דולר בשנה הקודמת, וניתנו מעט את ציפיות האנליסטים על פי נתוני IBES של Refinitiv. הרווח הגולמי לרכב של טסלה, ללא אשראי סביבתי, עלה ל-28.8%, לעומת 25.8% ברבעון הקודם.
המחיר הממוצע הכולל של טסלה ירד כאשר היא מכרה יותר מכוניות מדגם 3 ודגם Y במחירים נמוכים יותר, אך היא העלתה את המחירים בארצות הברית. החברה רשמה מכירות חזקות בסין, שם המפעל הזול שלה בשנחאי עבר את מפעל טסלה בפרמונט, קליפורניה, מבחינת ייצור.
טסלה גם אמרה כי בכוונתה להשתמש בכימיה של סוללת ליתיום ברזל פוספט (LFP), שהיא זולה יותר מסוללות מסורתיות אך מציעה טווח נמוך יותר, בדגמים ברמת הכניסה הנמכרים מחוץ לסין. אנליסטים אמרו שזה יעזור להוזיל את העלויות ולטפל במחסור.
היא ציפתה שהרכבים הראשונים המצוידים בתאי סוללה גדולים יותר משלהם יגיעו בתחילת השנה הבאה, אם כי לא ציינו איזה דגם יתאים להם. מאסק אמר בספטמבר אשתקד כי שימוש בתאים משלו יאפשר לטסלה להציע מכונית בסך 25 אלף דולר תוך שלוש שנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יורדת?
    Bond james Bond 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מלאה בטעויות כתיב ותוכן.
    סגור