השוק

לאומי יוצא נגד הפועלים - מבקש למנוע העברת מידע מביט

בנק לאומי ביקש לאחרונה מהפיקוח על הבנקים לאסור על בנק הפועלים לעשות שימוש במידע שהצטבר על לקוחותיו באפליקציית התשלומים הפופולרית ביט; ביט חולש היום על כ-80% משוק התשלומים הקטנים
ניצן כהן | 
בנק ישראל מגביל את הבנקים בגביית עמלות פירעון מוקדם (צילום רמי זרניגר, יוסי זלינגר, יחצ גדי דגון, יחצ-אבשלום ששוני , אורן דאי)
לקראת המפץ הגדול בענף הבנקאות, בנק לאומי מנסה לסנדל את בנק הפועלים ולמנוע ממנו לפנות ללקוחותיו עם הצעות ערך. ל-ice נודע כי מטעם בנק לאומי פנו לאחרונה לפיקוח על הבנקים בבקשה כי האחרון יאסור על בנק הפועלים לעשות שימוש במידע שנצבר באפליקציית ביט כדי לפנות ללקוחות של בנקים אחרים.
נכון להיום אוסר הפיקוח על הבנקים על בנק הפועלים לעשות שימוש בנתונים של ביט כדי לפנות ללקוחות בנקים אחרים והכוונה בבנק ישראל הייתה להסדיר את הנושא כשעם פתיחת האופציה של הבנקאות הפתוחה, כבר לא תהיה משמעות לנתונים של ביט עבור בנק הפועלים ולכן האיסור אמור היה להתבטל.
כאן המקום לציין כי אפליקציית ביט מאפשרת היום להוציא כרטיס אשראי של בנק הפועלים (ביטכארד) ובאמצעות המהלך הזה, בנק הפועלים מקווה להרחיב את אחיזתו בקרב לקוחות של בנקים אחרים.
גורמים בתחום הבנקאות המעורים היטב בשיח שמתנהל בפיקוח על הבנקים אומרים היום ל-ice כי השליטה של ביט בתחום אפליקציות התשלום מאפשרת לבנק הפועלים לצבור מידע על דפוסי התשלומים של לקוחות בנקים אחרים ולכן קיים חשש שהבנק ינצל את זה כדי לפנות לאותם לקוחות ולהציע להם הצעות מעל הראש של יתר הבנקים.
במערכת הבנקאית חוששים מהשליטה של ביט בשוק התשלומים (מיקרו-פיימנטס) וטוענים כי בנק הפועלים מסבסד היום את הפעילות של ביט בחצי מיליארד שקל מידי שנה כשהמודל העסקי של הפועלים הוא לעשות שימוש במידע שנצבר בביט כדי לפנות ללקוחות של בנקים אחרים כדי למכור להם שירותים ומוצרים שלו.
בבנק גדול אחר אמרו ל-ice כי עצם העובדה שבנק הפועלים חולש על 80% משוק התשלומים בקטנים נותן לו יתרון משמעותי בקרב על הלקוח ולכן אם הוא נתן אפשרות להעביר תשלומים בחינם מאחד לשני הרי שהיום הוא כבר מציע כרטיס אשראי ומחר יציע פיקדון וזה נותן לו יתרון משמעותי על בנקים אחרים.
נזכיר כי בחודש יוני הקים בנק ישראל ועדה לבחינת נושא הסליקה ואפליקציות התשלומים בישראל. בראש הוועדה עומד אנדרו אביר שהוא המשנה לנגיד בנק ישראל, עודד סלומי מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה בבנק ישראל, טידה שמיר היועצת המשפטית של בנק ישראל ודני חחיאשוילי מנהל האגף לטכנולוגיה וחדשנות בבנק ישראל.
ההערכות הן כי הוועדה קרובה לסיום לפרסום המלצות לקראת השקת הבנק הדיגיטלי שאמור להיות מחולל תחרות במערכת הבנקאית ולכן בבנקים מעלים את רמת ההתנגדות לשיתוף המידע בין בנק הפועלים לביט שעשוי, כאמור, לתת לו יתרון במלחמה על הלקוחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה