השוק

הדולר ממשיך לצנוח: נגע ברמת שפל של 3.04 שקל

בלי בנק ישראל הדולר נמצא בדרך לכיוון אחד והוא ה-3 שקלים; לא בטוח שמדובר בחדשות רעות לציבור אבל בכל זאת מדובר בירידה בקצב מהיר של כמעט אגורה ליום; בכיר במערכת הבנקאית: "מתחת ל-3 שקלים לדולר הכלכלה תיאלץ להיערך אחרת"
ניצן כהן | 
הדולר נחלש (צילום pixabay)
כבר כמה ימים שניסיון לברר מי זורק כל-כך הרבה דולרים לשוק בפרק זמן כל-כך קצר מעלה את אותן התשובות: "אותם שחקנים שמכרו לפני חודש - מוכרים היום. ואלה שמנסים לנהל את היציאה מהדולר, ממהרים למכור אותו לפני שיברח להם מתחת ל-3 שקלים ולוחצים בעצמם את המטבע למטה". 
השורה התחתונה בכל הסיפור הזה שמעבר לפעילות הרגילה של ההייטיקסטים שמביאים דולרים לישראל, הרי שבתי ההשקעות הגבירו את הפעילות של המרת דולרים לשקלים ושוב, גם זה מהשיקולים הנכונים של אלוקציה של תיק ההשקעות - כל בית השקעות והאלוקציה שלו.
נכון לשעות האחרונות של המסחר בדולר הרי שהוא מתחזק מעט מול השער היציג ונסחר ברמה של 3.078 שקל וזאת לאחר שנגע בנקודת שפל של 3.041 במהלך המסחר.
מובן שהחשוד המידי שגורם לדולר פתאום לעלות מול השקל הוא בנק ישראל, אבל גם כאן כדאי לזכור שבנק ישראל פועל למיתון התנודתיות ולא לבלימת הירידות והשאלה הגדולה היא איפה נקודת האיזון שאם הדולר יחצה אותה הרי שהיצואנים יאלצו לחשב מסלול מחדש ואיתם אולי גם ההייטקיסטים. 
בכיר במערכת הבנקאית מעריך כי היום הנקודה הזו נמצאת ברמה של 3 שקלים לדולר כשאם הדולר ירד מתחת לנקודה הזו הרי שכבר להייטקיסטים יהיה כדאי פחות, הרבה פחות להמיר דולרים ולכן הם יעצרו בנקודה בה הם או יתחילו לשלם משכורות בדולרים או שיצמצמו את הפעילות שלהם כך שאם לא צריך לא ממירים דולרים וזה עשוי להיות התהליך שיעצור את הירידות של הדולר - כלומר "השיווי המשקל החדש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה