השוק

יוסי אבו: הביקוש לגז דרמטי - כל מה שמפיקים מוכרים

מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו, אומר בוועידת האנרגיה שבעשורים הבאים הגז הטבעי יהיה הדלק המרכזי בישראל בעשורים הקרובים; "צריך ליצור תמהיל של אנרגיה מתחדשת עם הגז הטבעי כדי לא להגיע למצב שקרה באירופה"
ניצן כהן |  2
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים)
יוסי אבו הוא אחד האנשים המרכזיים בתחום האנרגיה בישראל, מעבר להיותו מנכ"ל דלק קידוחים (מאגר לוויתן) הוא אוחז בידו ידע רב על התחום שהופך להיות מרכזי ואסטרטגי לישראל.
ישראל כמו העולם כולו (בטח המערבי) עוברת תהליך של מעבר לצריכה של אנרגיה שמופקת ממקורות מתחדשים שעלולה לגרום לירידה בביקושים לגז טבעי. אבו מעריך בוועידת האנרגיה שזה לא המצב ולמעשה תראה תמהיל של מקורות ייצור אנרגיה שהגז הטבעי יהיה המרכזי שבהם. ״הגז הטבעי יוסיף להיות הדלק המרכזי במשק הישראלי ובמשק האזורי בעשרים השנים הבאות.
״הביקוש לגז הוא דרמטי וישנה עליה מתמדת במכירות. כל מולקולה שמופקת - נצרכת. הגז הטבעי הוא הדלק המרכזי שישמש את המשק הישראלי והאזורי בעשורים הקרובים, לצד פיתוח אנרגיות מתחדשות בצורה הדרגתית. כדי שנימנע מטעויות כמו שנעשו באירופה, שנשענו הישענות יתר על תחזיות לא מדויקות, חובה עלינו להמשיך ולפתח גם תחנות כוח מונעות גז טבעי. גם ביישום התחזיות של 2030 לאנרגיות מתחדשות, אנחנו מדברים על צריכה של כ-20 BCM במשק הישראלי בלבד".
ביחס לצפוי בשווקי הייצוא אמר אבו כי: ״המשק האזורי יצטרך הרבה יותר גז. תגליות כמו אפרודיטה, שלב ב׳ של לוויתן יתנו מענה למחסור. אנחנו שואפים להרחיב את לוויתן בעוד כ-9BCM   שיהיו מיועדים הן למשק המקומי והן לייצוא על מנת לענות על הביקושים גם בישראל וגם במצרים״.
בנוגע לתרומתו של הגז הטבעי להפחתת רמות הזיהום בישראל אמר אבו כי: ״העובדות הן שהגז הטבעי הוריד 40% מהפליטות כתוצאה מהפסקת ייצור בפחם ומעבר לגז טבעי. הגז הטבעי הוא הפיתרון. לא היה לנו אוויר כל כך נקי בישראל אילו היינו נשארים על תמהיל הדלקים שהיה לפני תמר ולוויתן״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא נשכח לתשובה את התספורת
    יוני 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ולא נסלח!!!
    סגור
  • 1.
    ועדת חקירה למתווה הגז
    אריגל 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בכל מקרה חייבים להקים ועדת חקירה חיצונית למתוה הגז הכושל
    סגור