השוק

טירוף הריביות: זה מהלך הענק של בנק הפועלים

הבנק מעוניין לגייס כמה מיליארדי שקלים באמצעות הנפקת שתי סדרות אג"ח; הבנק (כמו שאר הבנקים) מנצל את הריביות הנמוכות ורגע לפני שהן עולות קיבל דירוג ל-2 מיליארד שקל אך גורמים בשוק אמרו ל-ice: אם הבנק ירצה הוא יכול לקחת גם 10 מיליארד שקל
ניצן כהן |  3
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, freepik)
בנק הפועלים, הבנק הגדול בישראל, יוצא הבוקר בגיוס ענק של כמה מיליארדי שקלים. כך נודע ל-ice. הבנק קיבל אמנם דירוג לגיוס של 2 מיליארד שקל אך שיקול הדעת לגבי ההיקף הסופי של ההנפקה נתון לשיקול שלו. גורם בכיר בשוק ההון אמר היום ל-ice: "אם הבנק ירצה הוא יכול לקחת מהשוק גם 10 מיליארד שקל, אם דיסקונט לקח 4.5 מיליארד שקל, הפועלים יכול בשקט לקחת כפול" אמר הגורם.
ההנפקה של הבנק מתבצעת בשתי סדרות, האחת צמודת מדד (סדרה 200) והשניה שקלית בריבית קבועה (סדרה 100) שתי הסגרות קיבלו את הדירוג המקסימלי של AAA ישראלי. המח"מ של שתי הסדרות בינוני ועומד על 5.55 בצמודת מדד ו-5.2 בשקלי. 
 
נזכיר כי המערכת הבנקאית נמצאת בעיצומו של גל גיוס כסף שנועד באופן ישיר להרחיב את הפעילות שלהם. הבנקים שגייסו סכומים משמעותיים בתקופה האחרונה (להוציא בנק הפועלים שגייס בחו"ל אג"ח COCO שמיועד לעיבוי ההון הרגולטורי) הם בנק מזרחי ובנק דיסקונט כשבסוף השבוע היה זה הבנק הבינלאומי שהצטרף לחגיגה וגייס 600 מיליון שקל כשהמוסדיים הסתערו על הסחורה.
נזכיר עוד כי אגרות חוב של בנקים נחשבות לתחליף לאג"ח ממשלתי ולכן המוסדיים אוהבים את הניירות האלה שמאופיינים ברמת ביטחון וודאות גבוהה מאוד ובריבית נמוכה יחסית ולכן כל עוד המרווח בין התשואות של האג"ח הממשלתי לזה של הבנקים סביר, הרי שהמוסדיים יעדיפו אגרות חוב של בנק (בטח כשמדובר בבנקים בסדר גודל של הפועלים, מזרחי והבינלאומי) על פני אג"ח ממשלתי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הלומי קרב תבעו את בנק הפועלים על ניצול בניקוי כספומטים
    הלום קרב 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הלומי קרב תבעו את בנק הפועלים על ניצול בניקוי כספומטים במשך 12 שנים ברציפות פרטים בפייסבוק
    סגור
  • 2.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    ראובן דצמבר2021 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים כול הםרטים בפייסבוק עם החלטוץ בית ה שפט
    סגור
  • 1.
    מוזר
    אבי 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לוקחים הלוואה בלי רשות מקופת גמל של בריבית אפסית.ואחכ נותנים לי הלוואה בריבית של 10%
    סגור