השוק

מטורף: ביקושים של 1.2 מיליארד שקל בהנפקה של הבינלאומי

הבנק הבינלאומי השלים הלילה הנפקת אג"ח בהיקף של 500 מיליון שקל; המוסדיים הזרימו ביקושים להנפקה בהיקף של 1.2 מיליארד שקל שמהווה תחליף לאג"ח הממשלתי
ניצן כהן |  2
הבנק הבינלאומי (צילום Magma Images, פלאש 90)
הבנק הבינלאומי חוזר לשוק האג"ח והשלים הלילה (אור לשישי) הנפקה של 500 מיליון שקל בתשואה של מינוס 1.26% שהיא למעשה מרווח של 0.6% מעל האג"ח הממשלתי. המוסדיים הזרימו להנפקה ביקושים של 1.2 מיליארד שקל. המכרז הציבורי צפוי להתקיים ביום שני.
ההנפקה של הבינלאומי מגיעה ימים ספורים לפני הנפקת הענק של בנק הפועלים שצפויה לרוקן את השוק מכסף לכמה ימים. נזכיר כי אג"ח של בנק מהווה תחילף לאג"ח ממשלתי וככזה הוא אטרקטיבי מאוד בעיני המוסדיים שרעבים לסחורה עם רמת ביטחון גבוהה ולמרות שהתשואה נמוכה יחסית.
 
אגרות החוב של המערכת הבנקאית הישראלית מדורגות בדירוג AAA ישראלי מה שמשקף את רמת הביטחון הגבוהה ביכולת פירעון החוב. בשונה מאג"ח מסוג COCO, אג"ח רגיל נכנס לקופת הבנק ומגולגל לעסקים בעוד COCO משמש כהון של הבנק.
הבנק הבינלאומי הוא הבנק הקטן במערכת הבנקאית אבל נחשב לאחד היעילים והרווחיים בו. הבינלאומי נמצא בבעלות איש העסקים צדיק בינו שהעדיף במסגרת חוק הריכוזיות לוותר על השליטה בפז כדי להחזיק בו.
הבינלאומי נחשב לאחד החזקים בתחום שוק ההון והוא מחזיק במערכות מיחשוביות, מערכי ייעוץ וחדרי עסקאות מהמובילים במערכת אך עד לאחרונה הוא טס מתחת לרדאר, אולי כחלק מההיערכות שלו למפץ הגדול בתעשיה - השקת הבנק הדיגיטלי שאמור להיות מחולל תחרות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    יוסי בן נון 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים ברציפות, שילם חלק מהכספים אחרי 9 ו 8 שנים והעז לטעון התיישנות כשהוגשה נגד הבנק תביעה משפטית, בית המשפט ברשות כבוד השופט דר' גרשון גונטובניק דחה את טענת בנק הפועלים להתיישנות וסילוק התביעה, הרי איך יתכן שבנק הפועלים מפר את חוקי התשלומים באיחור של 9 ו8 שנים ועוד מעז לטעון התיישנות , התנהלות בנק הפועלים התנהלות של נוכלים ושיטת מצליח , כול הפרטים בפייסבוק עם החלטות בית המשפט המחוזי , בנק הפועלים נצלן
    סגור
  • 1.
    הבינלאומי
    אלכס 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה יותר מידי מחמיאה לבנק לא הכי סמפטי.
    סגור