השוק

רווחי הבינלאומי הוכפלו; יחלק דיווידנד של 320 מיליון שקל

מתחילת השנה הרוויח הבנק מיליארד שקל, כפול מהרווחים בתקופה המקבילה; יחלק דיווידנד של 320 מיליון שקל - שליש מהרווחים מתחילת השנה; ההון של הבנק חצה לראשונה את רף 10 מיליארד השקלים
ניצן כהן | 
הבנק הבינלאומי (צילום Magma Images, פלאש 90)
הבנק הבינלאומי הוא האחרון לפרסם את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה והוא מיישר קו עם שאר המערכת שממשיכה לחלק דיווידנדים. כדאי לשים לב למובילות של הבינלאומי בתחום שוק ההון שם גדלו הנכסים של הבנק בשיעורים מרשימים כשהרווח הנקי מתחילת השנה הוכפל והסתכם בכמיליארד שקל. התשואה על ההון הייתה אף היא מרשימה בשיעור של 15.3%.
ברבעון השלישי של השנה הסתכם הרווח הנקי ב- 364 מיליון שקל בהשוואה ל-201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הבנק גדלו מתחילת השנה ב-8.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המימוני גדל בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-10.9%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בהכנסות מעמלות חל גידול בשיעור של 3%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כולל בהכנסות מעמלות פעילות שוק ההון שצמחו בשיעור של 6.3%.
האשראי לציבור גדל בשנה האחרונה בשיעור של 6.8% והסתכם ב- 96,965 מיליון שקל. הצמיחה באשראי מאופיינת בהמשך פיזור האשראי ותוך שמירה על מדיניות מידתית לניהול סיכונים.  בתיק ההלוואות לדיור צמח ב- 13.4% , העסקים הקטנים  ב-8.9%, העסקים הבינוניים ב- 5.4% והאשראי למשקי בית ב- 4.2%. מתחילת השנה גדל האשראי לציבור ב-5.1%.
בבינלאומי שמחזיק בפעילות חזקה בשוק ההון מדווחים על עלייה של יותר מ-22% בהיקף תיק נכסי הלקוחות (פיקדונות וניירות ערך) והוא הסתכם ב-588.3 מיליארד שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמח תיק נכסי הלקוחות בשיעור של 11%.
בפיקדונות הציבור חל גידול בשיעור של 9.1% בשנה האחרונה והם הסתכמו ב-148,273 מיליון שקל. יחס היעילות של הבנק עמד בתום הרבעון השלישי של השנה על 57.3% ברבעון השלישי וזאת בהשוואה ל-61.8% בשנה שעברה.
הבנק החליט להמשיך לחלק דיווידנדים (כמו שאר המערכת) והוא יחלק 320 מיליון שקל שהם 30% מהרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה. בסך הכל יקבלו בעלי המניות של הבנק דיווידנדים של 545 מיליון שקל שכוללים את הדיווידנד של 225 מיליון שקל שחילק הבנק בחודש ספטמבר על חשבון הרווחים של 2020.
סמדר ברבר-צדיק מנכ"ל הבינלאומי: "הבינלאומי ממשיך במגמת הצמיחה תוך כדי שמירה על איתנות פיננסית גבוהה. הצמיחה ניכרת הן באשראי - בעיקר בתחומי המיקוד של הבנק, הן בתיק נכסי הלקוחות -  צמיחה המשקפת את מובילות הבנק בשוק ההון, והן בהיקף ההון שחצה לראשונה את הרף של 10 מיליארד שקל.
"הבנק ממשיך בעקביות במגמת השיפור ביחס היעילות, בין היתר, באמצעות טיוב תהליכי העבודה ואוטומציה וכן בפיתוח הערוצים הדיגטלים וקידום החדשנות.
"הבינלאומי, כבנק מחולל תחרות, מברך על  מהלכים מעודדי תחרות כמו הבנקאות הפתוחה. הבנק מקדם גם את שירות "מעבר בקליק" לניוד פעילות החשבון בין בנקים, ומעבר הלקוחות במסגרת השירות  תומך בהמשך צמיחת הבנק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה