השוק

השקעת ענק: סולגרין נכנסת לפעילות אגירת אנרגיה בגרמניה

חברת האנרגיה המתחדשת, שבשליטת ג'נריישן קפיטל, תקים פרויקטים בתחום אגירת האנרגיה עם חברת Tricera Energy. יו"ר סולגרין: "מבנה משק החשמל בגרמניה ותמריצי הממשלה מייצרים הזדמנות השקעה"
איתמר כהן | 
מימין: תום שפרן, מנכ"ל סולגרין וגל בוגין, יו"ר סולגרין (צילום אייל טואג, unsplash)
חברת האנרגיה המתחדשת סולגרין, המוחזקת בכ-50.6% על ידי ג'נריישן קפיטל, הודיעה היום (ראשון) על כניסה לפעילות בתחום אגירת האנרגיה בגרמניה. זאת, במסגרת שיתוף פעולה עם חברת Tricera Energy הגרמנית, שבמסגרתו הן יקימו פרויקטים בתחום אגירת האנרגיה בהיקף של 300 מגה-ואט שעה, כאשר בשנים הקרובות היעד שלהן הוא להקים פרויקטים בהשקעה של כ-500-300 מיליון יורו.
נכון להיום, גרמניה היא אחת מהמדינות המובילות בעולם בהטמעת אגירת אנרגיה, כאשר אנרגיות מתחדשות מהוות כיום יותר ממחצית מתמהיל ייצור האנרגיה בגרמניה. ממשלת גרמניה הציבה לעצמה יעדים להפסקת השימוש בפחם עד ל-2030, להפסקת השימוש בגז טבעי עד ל-2040 והגעה לאפס פליטות עד ל-2045.
בנוסף, סולגרין דיווחה היום על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח בישראל עם החברות עמיר שיווק ופ. מרום, שבמסגרתו הצדדים יפעלו בתחום הייזום, ההקמה והתפעול של מערכות סולאריות על גבי חממות ומבנים חקלאיים נוספים. הפעילות תתבצע על ידי תאגיד, שיוחזק על ידי סולגרין (50%) ועל ידי תאגיד בשליטה משותפת של עמיר שיווק ופ. מרום (50%).
 
גל בוגין, יו"ר סולגרין, מסר כי "שיתוף הפעולה עם Tricera Energy מהווה צעד אסטרטגי להרחבת והאצת פעילותנו במדינה שהיא מהמובילות בעולם בשיעור הטמעת פתרונות של אנרגיה מתחדשת. מבנה משק החשמל הגרמני והתמריצים שמעניקה ממשלת גרמניה למיזמי אגירה, מייצרים הזדמנות השקעה ייחודית במדינה בעלת דירוג AAA".
תום שפרן, מנכ"ל סולגרין, הוסיף כי "ההחלטה לקדם את שיתוף הפעולה בישראל עם עמיר שיווק ופ. מרום מגיעה מתוך הבנה של הפוטנציאל הקיים, הן בשילוב של חברת אנרגיה מתחדשת עם גופים שנמצאים בקשר יומיומי והדוק עם היקף גדול של חקלאים ברחבי הארץ ובמגוון תחומים, והן הפוטנציאל שקיים ביכולת להקים מערכות סולאריות על אלפי חממות ברחבי המדינה בשנים בקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה