השוק

העצמאים מיואשים: "קיבלנו נייט אחד גדול מליברמן"

באוצר מסרבים להעניק פיצוי לעצמאים ותעשיית התרבות כיוון שהסיבה שהציבור נמנע מלהגיע לאירועים לא מגיע בעקבות מגבלות הממשלה, אבל יו"ר פורום העצמאיים, רמי בז'ה, זועק על העוול: "אם הייתי לוקח לאדון ליברמן ולהקתו את המשכורת לחודשיים, אולי יחשבו אחרת"
מערכת ice |  6
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל, pexels)
המדינה כבר לא אוסרת על קיום אירועים והמגבלות הוסרו, אבל הציבור עדיין גוזר על עצמו מגבלות קורונה ובכך מתבטלים אירועים רבים ועסקים קטנים נשארים ריקים, והעצמאים זועקים לפיצוי מהאוצר - אך קו הממשלה אומר שכל עוד המגבלה לא מגיעה מהממשלה, אין מה לדבר על פיצוי.
בתכנית "חדשות היום" בחדשות 13, התארח היום (ראשון) רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאיים ומפיק אירועי תרבות, וביקר בחריפות את התנהלות האוצר: "מצפצפים עלינו, אנחנו בשוקת שבורה ממש, כל התעשייה חווים את זה כבר חודשיים". לדבריו, מי שעוצר את הפיצוי, למרות הביטולים הרבים בעולם התרבות, הוא ליברמן: "בוא נראה אם הייתי לוקח לאדון ליברמן ולהקתו את המשכורת לחודשיים, אולי יחשבו אחרת ואולי ישנו את הגישה. זה חוסר רגישות בלתי מובנת שמוביל אותה שר האוצר".
 
יו"ר פורום העצמאיים אומר שהאכזבה והייאוש גדלים דווקא מהממשלה החדשה שהיו ציפיות ממנה לאחר שהיו איתם במאבק בעבר ואמרו שהעצמאים צודקים: "העוול כלפי העצמאיים זועק לשמיים. על הפיצוי יש נייט אחד גדול מליברמן, ואני לא מכיר אתל הבונקר שהוא משחק. אבל זה סוגר עליו כי בעל בית אחד במדינה והוא בנט שהוא ראש הממשלה".
הפרשן הכלכלי של חדשות 13, מתן חודורוב, הבהיר כי הממשלה נמנעת מפיצוי העסקים כרגע כיוון שהמגבלות לא מגיעות ממנה, ובאוצר אומרים: אנחנו לא מונעים ואין שום סיבה שנפצה את הנפגעים. בכך השווה זאת לימי האינתיפאדה השנייה וכאשר האוטובוסים התפוצצו שהציבור נמנע מלהגיע למקומות הומי אדם, בלי החלטת ממשלה. אמנם, יש להוסיף, כי בנט כן הורה לבחון מחדש חבילת סיוע לעצמאים ולעסקים קטנים בשל התקופה הארוכה בה הציבור לא מגיע, ומי שנפגעים אלו החנויות הקטנות, והאירועים שנדחים בגלל הבידודים של האמנים ובכך כלל מעטפת האומן נפגעת וכדומה, ואנשים עצמם נשארים בבתים אם הם מאומתים ופחות מגיעים לאירועים. 
 
לדברי חודורוב, בגלל התקופה הארוכה ולחצים מבנט, הסרבנים באוצר ייאלצו לחשב מסלול מחדש וכן להציע חבילת סיוע לעצמאים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יש כאלה שאוכלים כמו חזירים ולאחרים לא נשאר...
    רודפת צדק 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ממשלת שינוי ריפוי ואיחוי...איפה אביר קארה? איפה יאיר לפיד וריקי כהן מחדרה? למה בני גנץ לא דופקים על השולחן בשבילכם? איפה מיליארדים לאחים המוסלמים? מאות מליונים לאבו מאזן? לא מעניין אותם כלום העיקר המשכורות השמנות שלהם על חשבוננו...
    סגור
  • 4.
    מגיע לעצמאים
    "מתנגד חיסונים" 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מגיע לכם!! למה? כי אתם אפסים שלא מגיעים בהמוניכם להפגנות במוצ"ש תאכלו את החרא שאפשרתם לזרוק עליכם
    סגור
  • 3.
    שינוי וריפוי. (ל"ת)
    משה 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    רציתם שינוי? קיבלתם. אז שקט (ל"ת)
    חצופים 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    https://youtu.be/6Q2ReDzRUB0 (ל"ת)
    לבטל תו ירוק 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כותבי המלים ממלים את הכיסם
    אבי 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל 8 בבונים צרחים לעבוד כדי לממן לכותב מלמם אחאד את המשכורת
    סגור