השוק

עידן עופר יחכיר אוניות לצים, זה סכום הענק שיקבל

צים בדרך לחכור 3 אוניות תובלה מחברה בבעלות עידן עופר. בכך, תשלש צים את הסכום השנתי שהיא מעבירה לחברות בבעלותו
מערכת ice |  1
עידן עופר (צילום משה שי פלאש 90)
ענקית הספנות צים, הנשלטת בידי חברת קנון (26%), תחכור 3 אוניות מחברה אשר קשורה לקנון, שהיא בבעלות עידן עופר. החכירה תעלה כ-400 מיליון דולר ותהיה לתקופה של שמונה שנים.
שלושת האוניות שיועברו בהסכם החכירה הן בעלות מנוע דו-דלקי ומונעות ע"י גז טבעי. נפח ההובלה שלהן הוא 7,000 TEU, ואורך מכולותיהן הוא שישה מטרים. צים אמרו שהעסקה נחתמה לאחר מכרז בינלאומי. שלושת האוניות עתידות להיבנות במספנת יונדאי (Hyundai) בקוריאה ולאחר מכן יימסרו לצים ברבעון הראשון וברבעון השני של 2024.
גם כיום צים כבר חוכרת מספר אוניות מחברות ששייכות לעידן עופר. בסה"כ שילמה עבורן החברה כ-28 מיליון דולר ב-2020, ו-22 מיליון ב-2019. למעשה, לאחר העסקה הנוכחית, סך התשלומים השנתי של צים לחברות שבשליטת עופר צפוי לשלש את עצמו.
 
מנכ"ל צים, אלי גליקמן, אמר כי העסקה מבטיחה את יכולתה של של החברה לספק יכולת הובלה ומוסיפה לצי שלה אוניות ורסטיליות, שיוכלו לשמש בכמה קווי הובלה ימיים. לדבריו, העסקה גם משתלבת במאמץ של צים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלה, בין היתר כחלק מהיערכות של החברה לתקינה מחמירה בתחום הפליטות, שעשויה להיכנס לתוקף ב-2023 ולהשפיע על יכולות ההובלה שלה.
כזכור, ביולי האחרון חתמה צים על הסכם לחכירת 10 אוניות דו-דלקיות מונעות גז טבעי עם נפח דומה, בסך 1.5 מיליארד דולר. עוד קודם לכן, בפברואר 21', צים חתמה עם Seaspan על עסקה להחכרת עשר אוניות שנפח ההובלה שלהן 15 אלף TEU ומונעות גז טבעי, המיועדות לשרת הובלה ימית מאסיה לחוף המזרחי של ארה"ב.
בימים אלו מנהלת צים מגעים עם משרד האוצר על האופציה להעביר את החברה למשטר מס שבו תשלם מס על פי נפח ההובלה שלה, ולא על פי ההכנסה החייבת שלה. גם אם באוצר ייעתרו לבקשה, עדיין תידרש צים להיות בעלת 25% מהאניות שלה כדי להיות זכאית לעבור למשטר המס הזה. כיום פחות מ-10% מאוניותיה של צים הן בבעלותה, כך שהעסקה הנוכחית מרחיקה אותה מתחולת מס התפוסה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משפחה של שודדים
    סנדר סנדר 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיחזירו את התספורת המיליארדים אשר נעשתה בצים!
    סגור