השוק

בנק לאומי אופטימי: ישראל בדרך להעלאת דירוג האשראי

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, ואסטרטג הריביות של הבנק, דודי רזניק, מעריכים שלאור העלאת תחזית דירוג האשראי של מודיס' שהתפרסמה בסוף השבוע, הרי שיכול להיות שנסללה הדרך להעלאה עתידית של דירוג האשראי של ישראל
ניצן כהן | 
גיל בפמן (צילום אורן דאי)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן ואסטרטג הריביות של הבנק, דודי רזניק, מעריכים כי לאחר העלאת תחזית הדירוג של ישראל על ידי מודיס' בסוף השבוע, הרי שיכול להיות שנפתחה הדרך להעלאת דירוג האשראי של ישראל - ואם אכן זה המצב, הרי שמדובר בחדשות מצוינות לכלכלה הישראלית.
"לראשונה מאז נובמבר 2018 צפויה ריבית בנק ישראל לעלות השבוע, ככל הנראה לרמה של 25 נ"ב. בנק ישראל צפוי לאותת על העלאות ריבית נוספות בהמשך השנה. תחזית דירוג האשראי של ישראל עלתה מיציב לחיובי על ידי MOODY's, מה שעשוי לפתוח את הדרך להעלאה עתידית של הדירוג עצמו על ידי חברה זו ל- Aa3 ואם שיפור כזה יתממש בעתיד, זו תהיה התפתחויות חיובית משמעותית, משום שאז הדירוג הזה יהיה משותף ליותר מאשר לסוכנות דירוג אחת" אומרים רזניק ובפמן.
 
"ברבעון הראשון של השנה נרשמה תנודתיות גבוהה יחסית בשער החליפין של השקל מול סל המטבעות. מקורה של תנודתיות זו בגורמים גלובאליים ובמידה מסוימת הצמצום ניכר של היקף המעורבות של בנק ישראל במסחר במט"ח. בנק ישראל נמנע בחודש מרץ מהתערבות במסחר במט"ח זה החודש השני ברציפות. ברמות הנוכחיות של השקל נראה כי בנק ישראל ימשיך להימנע מהתערבות משמעותית. גם בקרב הסקטור העסקי ניכרת עלייה בציפיות האינפלציה זאת על פי סקר מגמות בעסקים של הלמ"ס.
"פרוטוקול דיוני הפד מחודש מרץ חושף גישה די ניצית הצפויה לבוא לידי ביטוי בין היתר בצמצום מוניטארי מהיר מאשר בעבר והעלאות ריבית של 50 נ"ב.
"המשך העלייה בתחלואה מקורונה בסין מביאה לכך שהחשש מפני הפרעה בשרשרת האספקה האזורית הולך וגובר. מדד מנהלי הרכש של Caixin  (המדד החלופי למדד הרשמי) לתחום השירותים, וגם מקבילו הרשמי, מראים שמגזר השירותים בסין נפגע מהתפרצות האומיקרון שם. למגמה זו עלולה להיות השפעה שלילית על קצב ירידת האינפלציה בעולם.
"אם השיבושים יימשכו לאורך מספר חודשים, שרשראות האספקה העולמיות, שכבר נחלשו מאוד, עלולות שוב להימצא במצב של צווארי בקבוק חמורים. 
"ההידוק המוניטארי בעולם נמשך. הבנק המרכזי של פולין הגביר את קצב ההידוק, עם העלאת ריבית גדולה מהצפוי של 100 נקודות בסיס, ל-4.50%. ההעלאה באה בעקבות המשך עליית תחזית האינפלציה ונראה שיהיו עוד העלאות ריבית עד ל כ- 6.00% בחודשים הקרובים"  מסיימים השניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה