השוק

פסגות: בנק ישראל הפתיע, לקראת רצף העלאות ריבית

בנק ישראל הפתיע היום עם העלאת ריבית של 0.25% וזאת בעוד קונצנזוס ההערכות דיבר על העלאה של 0.15%; האסטרטג של פסגות, גיא בית אור: בנק ישראל סולל את הדרך לרצף העלאות ריבית
ניצן כהן | 
גיא בית אור (צילום פסגות)
בנק ישראל הצליח להפתיע את השוק כאשר העלה את הריבית מ-0.1% ל-0.35% וזאת לעומת צפי לעלייה ל-0.25%. בבנק ישראל הדגישו את העובדה שמצב המשק הישראלי איתן וכי שוק העבודה חזר לרמות שאפיינו אותו ערב המשבר. במלים פשוטות, מבחינת רמת הפעילות הכלכלית על בנק ישראל היה להעלות את הריבית.
"בכל הנוגע לאינפלציה, בבנק ישראל ציינו את מה שאנו כבר יודעים כי האינפלציה מעל היעד הציפיות נסחרות באזור הגבול העליון של היעד. ביחד עם זאת, הם מדגישים כי המלחמה באוקראינה והתחלואה העולה בסין (הסגרים) צפויים להגביר את השיבוש בשרשראות האספקה העולמיות ולהוביל לעלייה נוספת בלחצים האינפלציוניים ביחד עם האטה בפעילות הכלכלית" אומר האסטרטג של פסגות גיא בית אור.
 
"מה שנרמז כאן באופן ברור הוא שמבחינת בנק ישראל, עצם העובדה שהמשק בתעסוקה מלאה ופער התוצר הפך לחיובי מהווים כר פורה לעלייה בלחצים האינפלציוניים הפנימיים, עליה שעשויה להתגבר עקב הלחצים האינפלציוניים שמגיעים מהסביבה העולמית.
"בבנק ישראל מדגישים כי הגיעה העת לעלייה הדרגתית בריבית אשר תיקבע בהתאם להתפתחויות האינפלציוניות במשק.
"במקביל להודעה, חטיבת המחקר של בנק ישראל פרסמה את התחזית שלה לפעילות הכלכלית, לאינפלציה ולריבית כאשר תחזית הצמיחה ל-2022 נותרה ללא שינוי ברמה של 5.5% אך תחזית הצמיחה ל-2023 ירדה ב-1%  לרמה של 4%. בנוסף, הם עדכנו מטה את תחזיות שיעור האבטלה באופן משמעותי ואת תחזית האינפלציה ל-2022 מעלה מ-1.6% ל-3.6%.
"חטיבת המחקר מעריכה כי הריבית בעוד שנה תעמוד על 1.5%, בדומה להערכות הנגזרות משוק ההון טרם החלטת הריבית. בחטיבת המחקר טוענים כי לאור מתווה האינפלציה הצפוי, רמת ריבית של 1.5% בעוד שנה עדיין תמשיך לבטא הרחבה מוניטארית חזקה ביחס לעבר ולכן ככל שהכלכלה תמשיך לצמוח בקצב נאה ואם נראה המשך האצה של עליות הריבית בעולם, יהיה מקום להמשך תוואי הדרגתי של עלייה בריבית.
"בשורה התחתונה, בנק הצליח להפתיע את השווקים, וסימן את הדרך לתוואי העלאות ריבית רציף בכל פגישה במהלך השנה הקרובה. מבחינת תחזיות הריבית בנק ישראל יישר קו עם התוואי הגלום בשוק שלאור הפתעה זו, סביר כי יתמחר תוואי העלאות ריבית אף מהיר יותר בחודשים הקרובים" מסיים בית אור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה