השוק

החברה הזו נמצאת תחת הרדאר, אבל ישי דוידי גילה אותה

א.מ.ת מחשוב טסה הרבה שנים מתחת לרדאר של המשקיעים בשוק ההון, בשנה שעברה גילה אותה ישי דוידי ורכש בה את השליטה; בחודש שעבר הוא התחיל להשביח את ההשקעה ופיצל את פעילות ה-OEM מה-IT והוציא אותה לבורסה וזו אחת החברות המעניינות ביום בשוק
ניצן כהן | 
שחף שרגר, מנכ"ל חברת HIPER Global (צילום ענת קזולה)
א.מ.ת מחשוב תמיד היתה מתחת לרדאר של המשקיעים בשוק ההון. לא תמיד היה ברור מה החברה עושה, מה היתרונות שלה וכן הלאה. בשנה שעברה רכשה את השליטה בחברה,  קרן פימי של ישי דוידי ואז הדברים התחילו להיות מעניינים באמת.
צריך לזכור, כשפימי בוחרת להיכנס להשקעה גדולה, אז בדרך כלל יש לה תוכנית לגביה. לחברות האלה בדרך כלל יש עסק יציב ומעניין שעם נגיעה נוספת הן הופכות להשקעה מעניינת. דוידי לקח את א.מ.ת למקום נוסף (מעניין לא פחות) והוא פיצול של חטיבת ה- OEM (Original Equipment Manufacturer) מפעילות ה-IT של החברה במטרה  לעשות את הצעד הראשון להצפת ערך.
החברה שהתפצלה מא.מ.ת היא 'הייפר גלובל' שנסחרת בבורסה לפי שווי של קצת יותר מ-560 מיליון שקל. מעבר לפימי מחזיקים בשליטה גם עמיתי קופות הגמל של הפניקס, מה שהופך את העניינים למעניינים עוד יותר.
אם כן, 'הייפר גלובל' היא אחת החברות היותר מעניינות בבורסה (מעבר למבנה הבעלות והשליטה) היא עוסקת באספקת פתרונות מחשוב לשורה ארוכה של תעשיות. עד כאן הכל נשמע רגיל למדי אבל כשנכנסים לעובי הקורה מגלים חברה מסוג אחר לגמרי.
"א.מ.ת מיחשוב היא חברה שמתעסקת בכל תשתיות ה-IT האפשריות. בתוך הפעילות של א.מ.ת אנחנו היינו פעילות שונה. המוצרים שלנו הם מוצרי IT אבל מיועדים להטמעה כחלק מהמוצר של הלקוח ולשימושים שונים" אומר מנכ"ל החברה שחף שרגר בראיון מיוחד ל-ice.
- מה זה שימושים שונים?
"אנחנו לא מוכרים לגופי ה-IT הפנימיים של הלקוח, אנחנו חלק אינטגרלי מהמוצר שלו. אנחנו למעשה עובדים עם גופי המחקר והפיתוח של הלקוח, האחראים על פיתוח המוצר הסופי שלהן. אנחנו למעשה מאפשרים לחברות טכנולוגיה שהמוצר שלהן מבוסס מיחשוב, להפוך רעיון למוצר ומלווה אותן משלב התכנון ועד להגעה לשוק בזמן".
- תסביר
"לדוגמא, חברה המפתחת מוצר סייבר שבסופו יש קופסת Firewall שעליה מריצים את התוכנה, אנחנו למעשה מספקים את הפתרון המיחשובי לקופסא עצמה, כך שניתן יהיה להריץ עליה את מערכות ההגנה הארגוניות.
"כשאנחנו עובדים עם חברות מדיקל שמייצרות מכשיר MRI או מכשור רפואי אחר, אנחנו אלה שמספקים את הפתרון המיחשובי שעליו ניתן יהיה להריץ את התוכנה שמנתחת ומפענחת את תוצאות ה-MRI.
"דוגמא נוספת: חברה שמייצרת ציוד בדיקה וייצור עבור יצרניות שבבים, אנחנו מספקים את החלק המיחשובי שמאפשר לה להביא לידי ביטוי את היכולות של התוכנה שלה".
 - אז מי הלקוחות שלכם?
"אנחנו עובדים רק עם חברות טכנולוגיה המפתחות מוצרי תוכנה מבוססי מיחשוב, כשרובן המכריע הן חברות יצואניות במגוון ענפי התעשייה ובכלל זה תעשיית הדפוס, מוליכים למחצה, סייבר, מכשור רפואי והמגזר הבטחוני. המודל העסקי שלנו הוא כזה שבכל מוצר של הלקוח, אנחנו נספק את החלק המחשובי שלו".
- לקוח שמוכר בתוך ישראל לא מעניין, למה?
"מאחר וישראל קטנה, אזי היא לא קהל היעד של החברות הטכנולוגיות, שמחפשות את השווקים הגדולים ולכן מדובר בדרך כלל בחברות יצואניות. תהליך פיתוח מוצר טכנולוגי הוא ארוך ויקר ולכן הם גם יכוונו גלובלית.
"צריך להבין את הפעילות שלנו, אנחנו הופכים לחלק אינטגרלי מצוות הפיתוח של הלקוח ומלווים אותו החל משלב הקונספט, דרך הפיתוח, האינטגרציה, הבדיקות וכלה באספקת המוצר הסופי ללקוח הקצה, באמצעות מערך שרשרת האספקה הגלובלית שלנו וזה בכל צד החומרה של הפיתוח, וזה משמעותי לחברות שעוסקות במחקר ופיתוח.
"מדובר בתהליך מורכב טכנולוגית שלוקח לו המון זמן להבשיל. הידע שנצבר אצלנו במהלך השנים הופך ליתרון אצל הלקוח וזה מאפשר לנו לספק מערכות מורכבות מאוד בזמן הקצר ביותר. כמובן שיש לזה היבטים של חיסכון בעלויות תפעול ולוגיסטיקה, שעוזרת ללקוח בסופו של דבר להשיג יתרון בשוק".
- ההתאמה היא של מוצרי מדף ללקוחות? או פיתוח, התאמה וייצור שלכם?
"יש לנו למעשה שתי תצורות מכירה. המרכזית שבהם היא שילוב של הפתרונות הקיימים בשוק בדגש של "כמו שהוא עכשיו". זה יכול לבוא לידי ביטוי בהרכבת מוצרים שונים שביחד מייצרים פתרון יעיל ושלם ללקוח.
"התצורה השניה היא פיתוח וייצור עבור לקוחות שאין עבורם מוצר מדף מתאים, או שקיים מוצר מדף, אבל לא שלם ואז אנחנו צריכים לפתח ולייצר עבורם Custom Made. זה אופייני בעיקר ללקוחות הפועלים בשוק הביטחוני או בשוק המכשור הרפואי".
- כשאתה עובד עם חברות יצואניות, אתה מייצר בישראל ומעביר עבורם את המוצר לחו"ל? זה לא מייקר את התהליך?
"אנחנו חברה שנולדה בישראל וצמחנו דרמטית כאן. אנחנו מובילים את השוק הישראלי אבל הבנו שאם רוצים להמשיך ולגדול, חייבים להרחיב את הפעילות גם מעבר לים. לכן התחלנו ברכישות מחוץ לישראל וקנינו ב-4 השנים האחרונות פעילות באנגליה וארה"ב. אם לפני 4 שנים 100% מהפעילות שלנו הייתה בישראל, היום 30% מגיע מהפעילות בחו"ל.
"באנגליה לדוגמא, יש שוק ענק של פינטק. יש חברות פינטק שהפתרון שלהן מספק לבנקים שירותי מסחר מהיר וגם להם נדרשת פלטפורמת מיחשוב, על מנת שיוכלו להריץ את התוכנה שלהן עליה.
"אחד מהדברים שאנחנו מאפשרים ללקוחות, הוא היכולת ללוות את גוף הפיתוח שלהן כאן בישראל, בעברית ובשעון מקומי. אח"כ אנחנו מעבירים את כל הידע שקשור בתפעול והמכירה של המוצרים לפעילות שלנו בחו"ל. זה מקרב את הלקוח שלנו לשווקים שלו וזה יתרון עצום ללקוח".
"הפתרון הזה מאפשר ללקוח לקבל תמיכה מקומית בפיתוח ולקבל את המוצר הסופי שלו בכל נקודה בעולם. באופן כזה הלקוח שלנו מגן למעשה על הידע וניהול התהליך שלו וזה חוסך לו המון. זו יכולת שאנחנו ממשיכים לפתח ומתכוונים להעצים בשנים הקרובות".
- איך תעשו את זה?
"מיזוגים ורכישות. אנחנו מחפשים כל הזמן רכישות נוספות בלוקיישנים שונים בעולם. מדובר בראש ובראשונה בשווקים המערביים אבל אנחנו בוחנים גם אזורים נוספים".
הייפר גלובל במספרים:
החלה להיסחר בבורסה של תל אביב כחברה ציבורית עצמאית בתחילת חודש מרץ האחרון. הייפר צמחה בשורת ההכנסות בשיעור של 17% ב-2021 ואלה הסתכמו בכ-220 מיליון דולר לעומת כ-187 מיליון דולר ב-2020. הרווח הגולמי ב-2021 הסתכם בכ-34 מיליון דולר, גידול של כ-14% לעומת שנת 2020. הרווח התפעולי של החברה זינק ב-2021 בכ-15% והרווח הנקי הסתכם בכ-8.7 מיליון דולר, עלייה של כ-52% לעומת שנת 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה