השוק

מכה לשיכון ובינוי: ההסתבכות עם המכס האמריקאי תעכב פרויקט משמעותי

ספק הפאנלים הסולאריים היה אמור לספק לשיכון ובינוי אנרגיה את הפאנלים שייצרו אנרגיה בתחנת הכוח בטקסס; שיכון ובינוי אנרגיה מזהירה שהפרויקט עלול להתעכב והעלות שלו עלולה להיות גבוהה יותר
ניצן כהן | 
דורון ארבלי ונתי סיידוף (צילום אלבום פרטי, פלאש 90/ הדס פרוש)
מכה לשיכון ובינוי. חברת הבת שיכון ובינוי אנרגיה מקימה תחנת כוח סולארית משמעותית בטקסס. הספק של הפאנלים הסולאריים של החברה הודיעה לה שמתנהלות פעולות של המכס האמריקאי ביחס לאותם הפאנלים ולכן יש להוסיף לו תשלומים. בשיכון ובינוי אומרים שתוספת התשלום יכולה להגיע ל-80 מיליון דולר וכן הפרויקט עוד עלול להתעכב ועלותו עשויה לגדול.
מההודעה ששיגרה שיכון ובינוי עולה כי הספק שמוגדר כספק מהותי לפרויקט הודיעה לה כי מתנהלים במכס האמריקאי הליכים שנוגעים לאותם הפאנלים. שיכון ובינוי טוענת כי התשלום הנוסף שדורש הספק בגין אותם "הליכי מכס" הוא תשלום שלא נלקח על ידו בחשבון מראש ולכן באופן תיאורטי עליו לשאת בהם. אבל אותו הספק טוען אחרת ודורש את התשלום מהחברה.
 
עוד עולה מהדברים כי הספק טרם סיים לספק את אותם הפאנלים לשיכון ובינוי אנרגיה ולכן אין מדובר בתהליך שאינו מפריע להקמת תחנת הכוח וכל הוויכוח הוא על תשלום נוסף, אלא הדרישה הנוספת של הספק עלולה להביא לכך שלא יספק את הפאנלים במועד הקבוע בהסכם איתו מה שיביא לעיכובים בהקמת תחנת הכוח ומכאן גם בעלויות וכן הלאה.
נזכיר כי שיכון ובינוי מנהלת פרויקטים משמעותיים של אנרגיה בארה"ב תחת חברת הבת "שיכון ובינוי אנריגה" שאף הייתה אמורה להיות מונפקת בבורסה, מה שלא קרה. שיכון ובינוי ביקשה גם למזג את פעילות האנרגיה שלה לתוך פז כנגד הקצאת מניות בחברה הממוזגת וזאת כחלופה להנפקה אך בסופו של יום פז העדיפה להרחיב את פעילות הקמעונאות שלה ולא את פעילות האנרגיה שעיקרה בית הזיקוק באשדוד.
מניית שיכון ובינוי נסחרת כעת ללא שינוי לאחר שעלתה מתחילת השנה בשיעור מזערי של 0.6%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה