השוק

יצרנית הסלולר השלישית בגודלה בעולם סופגת מכה אנושה

הודו ממשיכה להחרים נכסים בשווי מיליוני דולרים משיאומי, יצרנית הסלולר הסינית המובילה מחוץ לסין, ולהאשים אותה בהעלמת מסים והתנהלות בלתי חוקית
יאיר מור |  4
הכניסה למטה שיאומי (צילום shutterstock)
מִנְהלת האכיפה בהודו החרימה אתמול (שבת) חשבונות בנק בשווי של כ-725 מיליון דולר מחברת-הבת המקומית של יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם והגדולה ביותר בהודו, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
לפי המנהלת, החברה חשודה בכך שביצעה "העברות בלתי חוקיות לישויות זרות" בסכום של 55.5 מיליארד רופי, שאותם הציגה כ"תמלוגים". הרשות ציינה כי ההעברות בוצעו לשלוש ישויות זרות, שאחת מהן היתה חברת האם הסינית שיאומי, והשתיים האחרות היו חברות בארה"ב שגם הן קשורות בצורה זו או אחרת לשיאומי.
 
הפעולה הזו היא המשך למלחמה של ממש שמנהלת הודו נגד החברה הסינית: בדצמבר האחרון פשטו רשויות המדינה על משרדיה של היצרנית והחרימו כסף וציוד נוסף בעקבות חשד להעלמת מס, ובחודש שעבר זומן מנהל שיאומי הודו לשעבר, מאנוּ קוֹמאר ג'אין, שכעת משמש סגן נשיא ועובד בדובאי, לחקירה במשרדי מנהלת האכיפה. בנוסף, דרשה המנהלת מהחברה למסור לידיה מסמכים הכוללים הצהרות כספיות אודות מימון זר ודפוסי מימון, מחזיקי מניות ומנהלים בכירים.
שיאומי פרסמה בתגובה בטוויטר הודעה לפיה היא "מותג המחויב להודו" ו"כל פעילותנו מצייתת באופן הדוק לחוקים ולהגבלות המקומיים". היא הוסיפה כי "תשלומי התמלוגים וההצהרות שלנו לבנק כולם חוקיים ואמתיים. תשלומי התמלוגים הללו ששיאומי הודו ביצעה היו עבור טכנולוגיות וקניין רוחני ברישיון מהמוצרים ההודים שלנו.  זהו הסדר מסחרי לגיטימי עבור שיאומי הודו לבצע תשלומים כאלו. עם זאת, אנו מחויבים לעבוד בצמוד לממשלה ולרשויות כדי להבהיר כל אי-הבנה".
 
בשנים האחרונות עשתה שיאומי מאמצים כבירים לכבוש את הודו, המדינה בעלת האוכלוסיה השנייה בגודלה בעולם שעד אז כמעט כל המותגים הנמכרים ביותר בה היו מקומיים. היא פתחה מפעלים במדינה בהשקעות של מיליארדי דולרים, והמאמצים השתלמו: לפי חברת המחקר Counterpoint, ב-2021 הובילה שיאומי את מכירות הסמארטפונים בהודו, עם נתח שוק של 24%, כאשר במקום השני סמסונג הקוריאנית עם 19%, בעוד היצרניות המקומיות כמעט נכחדו כליל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש
    שמ 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סיכוי ששי ג'ינגפנג יחזור למימדיו האמיתיים ויחד עימו גם סין שמאיימת עשרות שנים להראות לכל העולם איזה גדול יש לה לעומת הקטנים שאר מדינות העולם?כשזה יקרה נוכל להירגע ולא לחשוש מהענק הסיני שנפוליאון כבר הגדיר אותו " הסכנה הצהובה ".
    סגור
  • 1.
    שיאומי חייבת לחטוף מכה קשה בגלל רכיבי הריגול שהיא מכניס
    דודו 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    וזאת ללא קשר ליכולות הטכנולוגיות שלה.
    סגור
  • זה לא כאילו האחרים לא מרגלים
    סוד סודי 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם סמסונג , גוגל , וואוי , 1+ וכולי מרגלים עליך. גם אפל שטוענים שהם לא מרגלים אי אפשר באמת לסמוך עליהם כי המערכת הפעלה closed source מה שאומר שרק אפל יכולים לראות את הקוד , ככה שהסיכוי טוב שגם הם מרגלים . ברוך הבא למאה ה21 . הדבר הכי יקר הוא המידע שלך .
    סגור
  • סלולרי
    ציקי 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין בעולם סלולרי ללא ריגול
    סגור