השוק

הצרות של שטראוס נמשכות: דירוג האשראי של החברה ייבחן

בעקבות פרשת הסלמונלה והעובדה כי טרם נמצא מקור הזיהום ובטח לא נמצא לו פתרון, מדרוג מכניס את שטראוס לבחינה מחדש של דירוג האשראי של החברה עם השלכות שליליות; המשמעות המיידית: עלייה בהוצאות המימון של החברה
ניצן כהן |  2
עפרה שטראוס (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, דוד כהן)
כשהצרות באות הן באות בצרורות. הפעם, באופן חריג אך ראוי לשבח חברת דירוג האשראי מדרוג מכניסה לבחינה מחדש את אגרות החוב של שטראוס וזאת תחת הכותרת של "בחינה עם השלכות שליליות". המשמעות המיידית של הדברים היא שמי שייתן אשראי לשטראוס יגבה ממנה ריבית גבוהה יותר ובטוחות קשיחות יותר.
נזכיר כי לפני כשבוע פרצה לחיינו פרשת הסלמונלה במפעל השוקולד של שטראוס. התפרצות הסלמונלה גרמה לחברה לעשות ריקול לכל מוצרי השוקולד שלה, ונזכיר כי מדובר בחברה ששולטת ללא עוררין בשוק החטיפים המתוקים בישראל.
 
אחד הדברים המשמעותיים בפרשת הסלמונלה בשטראוס הוא העובדה כי החברה טרם זיהתה את מקור הסלמונלה ובוודאי שטרם מצא לו פתרון ומכאן נכנסת חברת מדרוג לתמונה.
במדרוג כותבים היום למחזיקי האג"ח של שטראוס כי "לחברה אין טראק רקורד של ריקולים מהותיים במפעלים בישראל. במפעל הסלטים "סברה" בארה"ב נמצאו ליקויים לתיקון ע"י ה-FDA והחברה הוציאה דיווח מיידי ביום 06.04.2022 ובו דווח על תכנית ההתאמות במפעל.
"החברה בוחנת את השפעת אירוע הריקול של מפעל הממתקים על תוצאותיה הכספיות והתפעוליות. החברה מעריכה כי לאור האמור צפויה להיות השפעה מהותית על הרווח של החברה לשנת 2022. החברה בוחנת את אומדני ההשלכות הכספיות על הדוחות של הרבעון הראשון של שנת 2022 ובכלל.
"דירוג החברה נתמך במיצוב עסקי חזק נוכח מעמדה הבכיר של החברה בשוק המזון בישראל, המושתת על סל רחב של מותגים מובילים, עם נתחי שוק משמעותיים בכל קטגוריות הפעילות וצמיחה פנימית העולה על זו של הענף. נציין כי דירוג החברה משקף מעמד עסקי בולט לחיוב של החברה ביחס לחברות מדורגות אחרות. לשטראוס גרופ מיצוב פיננסי חזק בזכות תזרימי מזומנים גבוהים ומינוף מתון, עם מחזור פעילות משמעותי של כ- 8.8 מיליארד שקל ורווח תפעולי מנוטרל פחת והפחתות (EBITDA) של כ- 1.3 מיליארד שקל בשנת 2021.
"מידרוג תיבחן את ההשלכות על הדירוג בדגש על הפרמטרים הפיננסים והמיצוב העסקי של החברה וזאת גם כתלות בהתפתחויות הנוגעות להיבטי ניהול הסיכונים בעקבות האירוע האמור. במסגרת בחינת הדירוג, מידרוג תבחן את מידת ההשפעה השלילית של האירוע על הכנסות החברה לאורך זמן ועל רווחיותה השוטפת, על הפרופיל הפיננסי של החברה כפועל יוצא בין השאר מהפרשות שתבצע החברה בגין אירוע זה וכן השפעה על יחסי הכיסוי.
"מידרוג תבחן את השחיקה בפרמטרים פאנדמנטלים ואת השחיקה לאורך זמן ביחסים הפיננסים התומכים בדירוג זאת בנוסף להשפעת אירוע מסוג זה על סיכון ה-Event Risk של החברה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המניה תרד אתה תרד . מהארץ. עם חובות עתק מהימורים כושלים
    לדני 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוכמולוג בגרוש
    סגור
  • 1.
    אם המחיר של המנייה יירד אני אקנה עוד
    דני54 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברה מדהימה ומכונת דיבידנדים
    סגור