השוק

חברת החשמל בניגוד עניינים בהליך מינוי היו"ר החדש?

מנכ"ל חברת החשמל לשעבר, עמוס לסקר, שב ומתמודד לתפקיד היו"ר. במשרד האוצר מקדמים את לסקר לראשות חברת החשמל ובשבוע שעבר הוא אף נפגש עם שרת האנרגיה קארין אלהרר, מטעמה של השרה סירבו להתייחס

מערכת ice | 
חברת חשמל (צילום צילום מסך)

עמוס לסקר, מי ששימש בעבר כמנכ"ל חברת החשמל מתמודד כעת על תפקיד יו"ר חברת החשמל. גורמים במשרד האוצר מקדמים את לסקר לתפקיד, כך על פי כלכליסט. יש לציין כי חברת החשמל מתנהלת ללא יו"ר יפתח רון טל פרש מתפקידו לפני קרוב לשנה.

 



קארין אלהרר, שרת האנרגיה, ניסתה למנות מועמדים מטעמה לתפקיד אך הם נכשלו. בין השמות אפשר למצוא את אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים, שפרשה מהמרוץ טרם הזמן, ודב ברהב, שהתפטר מהתפקיד המיועד אפילו טרם כניסתו אליו בפועל. כזכור, לסקר שימש בתפקידו כמנכ"ל חברת החשמל בשנים 2011-2008. בשנות תקופתו הושגו אי אלו הסכמות ראשונות על שינויים מבניים בחברת החשמל. מקורות יודעי דבר סיפרו לכלכליסט כי בשבוע שעבר לסקר נפגש עם שרת האנרגיה קארין אלהרר לדיון בנושא, אך בלשכת השרה סירבו להתייחס.
 


תפקידו של לסקר כמינוי אפשרי עלול להיות נגוע בניגוד עניינים כיוון שהוא מקורב למנכ"ל משרד האוצר רם בלניקוב. בעברם הם גם היו שותפים עסקיים חברת עמרב, שהחזיקה ב־2.6% ממניות חברת החניונים פארקינג קיט. לסקר החזיק ב־30% ממניות החברה המשותפת. ידוע כי בין שניהם יש קשר קרוב גם בימים אלה. שעוד יצוין כי לסקר, גייס 200 מיליון שקל לקרן תשתיות בשם ארץ ישראל, בשנת 2020. הוא אף ניהל באמצעות קרן התשתיות מגעים לרכישת תמלוגי המאגרים כריש ותנין מקבוצת דלק, ואף ניסה לרכוש חלק מתחנת הכוח באר טוביה מידי בעלי המניות הפרטיים שלה. עסקאות אלה לא התממשו, יש לומר. 

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה