השוק

בנק לאומי: הירידה בתוצר טכנית ולא מצביעה על האטה

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מרגיע ואומר בתגובה ראשונה לפרסום ביצועי הכלכלה הישראלית ברבעון הראשון של השנה, כי הירידה בתוצר היא טכנית ונובעת מהנסיעות לחו"ל והתגברות היבוא; היא לא מצביעה על האטה
ניצן כהן | 
גיל בפמן (צילום אורן דאי)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מרגיע בעקבות פרסום הנתונים על הביצועים של הכלכלה הישראלית ברבעון הראשון של השנה ואומר כי הירידה בתוצר היא טכנית ואינה מצביעה (לפחות בשלב הזה) על האטה כלכלית.
"ירידת התוצר ברביע הראשון הינה בחלקה תוצאה טכנית של זינוק ביבוא, בין היתר לחידוש מלאים וגם כתוצאה מעלייה ניכרת בצריכת שירותים ובפרט שירותי תיירות. יתר הדברים קבועים, כאשר היבוא עולה, אז התוצר יורד, אך אין בכך אינדיקציה על האטת ביקושים.
 
"יתכן שיש בכך אינדיקציה לעוצמת הביקושים המופנים עתה למקורות מיובאים. בהתאם לכך, יבוא הסחורות והשירותים עלה ברביע הראשון של השנה ב-17.3% בחישוב שנתי. עלייה זו מבטאת עלייה של 23.6% ביבוא השירותים (5.4% בחישוב רבעוני), כאשר יבוא שירותי התיירות עלה בצורה משמעותית מאוד, אך עדיין לא חזר לרמתו מלפני משבר הקורונה. יבוא הסחורות האזרחיות עלה ב-11.5% ברביע הראשון של שנת 2022 ולצד זאת יבוא היהלומים והיבוא הביטחוני עלו ברביע הראשון.
"עוצמת הביקושים באה לידי ביטוי בעליית השימושים המקומיים, שעלתה בכ-8.5%, זאת למרות ירידת הצריכה הציבורית עם תחילת שנת התקציב. השינויים בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברביע הראשון של 2022 משקפים עלייה של 5.9% בצריכה פרטית שוטפת לנפש (ההוצאות למזון, משקאות וטבק, לשירותים אישיים, לדיור, לדלק וחשמל לאחזקת בית, ולמוצרי תעשייה לצריכה שוטפת).
"לעומת זאת, עם היחלשות השפעות הקורונה, הייתה ירידה "בצריכת קורונה" שבאה לידי ביטוי בירידת ההוצאה למוצרים בני-קיימה למחצה לנפש (ההוצאה על הלבשה והנעלה, טקסטיל לבית, כלי עבודה ובית קטנים חשמליים, מוצרי בידור ופנאי וחפצים אישיים) ב-5.3% בחישוב שנתי.  ההוצאה על הלבשה והנעלה עלתה ב-11.0% בחישוב שנתי וההוצאה על מוצרי בני קיימה למחצה אחרים ירדה ב-7.6%. ההוצאה למוצרים בני-קיימה לנפש עלתה ב-15.9% בחישוב שנתי" אומר בפמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה