השוק

אלקטרה פספסה את פסח, אבל הצליחה להפתיע

דו"ח הרבעון הראשון של החברה מראה על עליות משמעותיות כמעט בכל מדדי הפעילות שלה, לקראת עלייה נוספת שצפויה לקרות עם תחילת פעילות מותגי הסופרמרקטים הבינלאומיים קארפור ו-7-Eleven, שאת שניהם היא צפויה להפעיל
יאיר מור |  1
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה (צילום יחצ אלקטרה)
אלקטרה מוצרי צריכה, החברה המוכרת בעיקר כבעלת רשתות החנויות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ויינות ביתן (שתהפוך בקרוב לקארפור), פרסמה הבוקר את הדו"ח שלה לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2022, והציגה תוצאות טובות למדי – בעיקר בזכות ההכללה של יינות ביתן בדו"ח בפעם הראשונה.
הכנסות החברה בשלושת החודשים הראשונים של השנה זינקו ב-108% ל-1.45 מיליארד שקל – שוב, בעיקר בזכות ההכללה של יינות ביתן בדו"ח; הרווח הגולמי רשם קפיצה של 133.9% ל-421.8 מיליון שקל, ושולי הרווח עלו מ-25.9% לפני שנה ל-29.1% השנה; ה-EBITDA (הכנסות בניקוי ריבית, מסים והפחתות) עלה ב-85% ל-125 מיליון שקל; הרווח התפעולי עלה ב-89% ל-85.7 מיליון שקל; והרווח הנקי עלה בשיעור צנוע יותר של 17.6% ל-41.8 מיליון שקל.
 
החברה ציינה כי שני המגזרים המכניסים ביותר שלה הם מכשירי חשמל (מזגנים לשוק הישראלי ומערכות חימום לייצוא לחו"ל), שעלה ב-10.9% בהכנסות ו-7.4% ברווח, וקמעונאות חשמל (רשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק) שעלה ב-3.9% ברווח למרות ירידה של שני שליש אחוז בהכנסות, בעיקר בשל העובדה שפסח השנה היה מאוחר יותר (ברבעון השני, שהדו"ח שלו יפורסם עוד כשלושה חודשים) ובשנה שעברה נוסף שבוע לפניו יום בחירות שהביא איתו מכירות מוגברות.
מנכ"ל החברה, צביקה שווימר, מסר כי "המשכנו בתנופת פיתוח עסקי גדולה מאוד לחיזוק מיצובה של אלקטרה מוצרי צריכה כחברה המובילה בישראל בתחום מוצרי צריכה". הוא ציין את חתימת ההסכמים להפעלת חנויות 7-Eleven וקארפור בישראל, שצפויה להפוך אותה למרכזית אף יותר בשוק המזון.
ההון העצמי של החברה נכון לסוף הרבעון עמד על 1.24 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פעם היה מאוד זול אצלהם. היום הם יקרים מאוד ופשוט לא שוו
    חיים 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מקומות שיותר זול בהרבה.
    סגור