השוק

תדהמה: גוגל רוסיה מודיעה על פשיטת רגל

ענקית שירותי הרשת הודיעה כי תגיש בימים הקרובים מסמכים לאישור פשיטת רגל, לאחר שלדבריה היא אינה יכולה לשלם יותר לעובדים ולספקים
יאיר מור |  8
תקלה בגוגל (צילום pixabay)
גוגל רוסיה מתכוונת להודיע בימים הקרובים על פשיטת רגל, כך הודיעה החברה במסמך שהוגש היום (רביעי) למרשם הפעילות הכלכלית הרוסי לפי דיווח בעיתון הכלכלי וול סטריט ג'ורנל.
לדברי החברה, הסיבה לפשיטת הרגל היא ש"עיקול חשבונות הבנק של גוגל רוסיה על ידי הרשויות הרוסיות הפך את פעילות המשרד שלנו ברוסיה, כולל העסקת ותשלום לעובדים המבוססים ברוסיה, תשלום לספקים ומוכרים, ועמידה במחויבויות כלכליות אחרות, לבלתי אפשרית". עם זאת, דובר מטעם החברה מסר כי "נמשיך לשמור על זמינותם של שירותים חינמיים כגון חיפוש, יוטיוב, ג'ימייל, מפות, אנדרואיד וחנות Play" – כלומר, החברה לא מתכוונת לחסום את שירותיה ברוסיה, גם אם לא יהיו עובדים מקומיים שינהלו אותם כפי שמחייבים החוקים המקומיים מהשנים האחרונות.
 
הצעד הזה מגיע לאחר שגוגל ורוסיה ביצעו שורה של צעדים אחת נגד השנייה: רוסיה הטילה על החברה בדצמבר האחרון, עוד לפני הפלישה לאוקראינה, קנס בסך 7.22 מיליארד רובל, ששוויים בזמנו היה כ-105 מיליון דולר, על אי הסרת תוכן האסור בפרסום במדינה, ולאחרונה הוסיפה קנס של 11 מיליון רובל, ששוויים כ-170,000 דולר, על פרסום "מידע בלתי מדויק" לגבי מספר חללי הצבא הרוסי במהלך הפלישה לאוקראינה. גוגל, מצידה, חסמה גופי תקשורת רוסים מחנויות האפליקציות ושירות הווידאו שלה, יוטיוב, מחוץ למדינה, ואף מנעה מגופים רוסים לרכוש ולמכור פרסומות ביוטיוב.
אגב יוטיוב, אתמול (שלישי) הפתיע שר הפיתוח הדיגיטלי והתקשורת של רוסיה, מקסוּט שַדַיֵיב, כאשר הבהיר כי לרוסיה אין כל כוונה לחסום את הגישה של אזרחיה לאתר, למרות כל הקנסות שמוטלים עליו בשל אי עמידה בדרישות רוסיה לגבי איזה מידע מותר להפצה בשירות הווידאו ואיזה לא.
 
"איננו מתכננים לסגור את יוטיוב. מעל הכל, כשאנו מגבילים משהוא, עלינו לוודא כי המשתמשים שלנו לא יסבלו", אמר שדייב לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס בנאום לסטודנטים רוסים. הסוכנות ציינה כי ייתכן שהסיבה היא שבניגוד לפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, שכולן נחסמו במדינה זמן קצר לאחר הפלישה לאוקראינה, יוטיוב היא הפלטפורמה הבינלאומית הראשונה שלא קיימת מקבילה רוסית משמעותית שלה. לא פחות מ-90 מיליון מתוך כ-146 מיליון אזרחי רוסיה משתמשים ביוטיוב מדי חודש.
גוגל לא הגיבה לדברים.
השר שדייב הוסיף כי רוסיה גם אינה מתכוונת 'לנתק את עצמה מהרשת', כפי ששיערו רבים וגם דיווחנו כאן בעבר. "איננו חפצים לבודד את עצמנו מאף אחד. להיפך – אנו חושבים שרוסיה צריכה להישאר חלק מרשת העולמית", הוא אמר.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תחי אוקריאנה -להכות ברוסיה כמה שיותר -עם אכזרי
    יהודי 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 6
    רוסיה האכזרית מבצעת רצח-עם
    סגור
  • 5.
    הפוטין הקטן משתין על העולם וחושב שיקבל כפיים מניוקי קטן (ל"ת)
    אבי 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 4.
    אוצר
    אאא 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יש להם ינדקס לא נורא
    סגור
  • 3.
    מיום ליום אני יותר ויותר מעריף את פוטין. סוף סוף
    א 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 8
    גבר אמיתי שלא עושה חשבון לשלטון הדיקטטורי של הרשתות החברתיות ושל תאגידי הענק השמאלנים הפרוגרסיביים !!
    סגור
  • 2.
    שכחתם לכתוב 'רוסיה' בקישורים לכתבה. קשה לסמוך עליכם. (ל"ת)
    שם 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    מלחמת עולם
    מלחמת עולם 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    6 5
    אם ברוסיה רואים יוטיוב אז הם יודעים מה קורה באוקראינה. אז למה מדווחים לנו שאין להם מושג? ואם הם יודעים ולא עושים מהפכה אז הם חר..של בני אדם.
    סגור
  • כי מנגנון שמתאים לך תוכן
    פלוני 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    יביא לך סרטונים בסגנון שאתה כבר אוהב. לכן אני מניח שהם רואים בעיקר פרופוגנדה ביוטיוב
    סגור
  • לבטל את גוגל ברוסיה
    מוטי 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לעשות חרם
    סגור