השוק

המשבר מגיע לישראל: פלייטיקה מפטרת 6% מעובדיה בעולם

ענקית המשחקים הישראלית הודיעה על סגירת לפחות שני סניפים בחו"ל ופיטורי 250 עובדים, לאחר שהדו"ח הרבעוני שלה הצביע על ירידה באחד המדדים החשובים ביותר
יאיר מור | 
פלייטיקה בנאסדק (צילום יחצ)
איתות נוסף לסופו של עידן הצמיחה האינסופית בהייטק? ענקית המשחקים הישראלית פלייטיקה הודיעה הערב כי היא מתחילה במהלך של צמצום פעילותה – או, כפי שהיא מגדירה זאת, "לאחד חלקים מפעילותה". זאת לאחר שבגלובס נחשף כי החברה מתכוונת לפטר כ-250 מתוך כ-4,000 עובדיה, המהווים כ-6% מכוח האדם שלה.
החדשות הטובות, אם אפשר לקרוא לזה כך, הן שכרגע הצעד לא צפוי להשפיע על עובדי החברה בישראל, וגם לא בגרמניה, פולין, אוקראינה ובלרוס. כרגע, לפי החברה, היא מתכוונת לסגור את סניפי הפיתוח שלה בלונדון שבבריטניה ובמונטריאול שבקנדה, ושוקלת לסגור או לצמצם את פעילות סטודיו המשחקים הפיני Seriously, אותו רכשה ב-2019 תמורת כמעט 300 מיליון דולר. בשלב הראשון ייסגר הסניף של הסטודיו בלוס אנג'לס, ובהמשך תיבחן סגירת סניף האם בהלסינקי.
 
המהלך מגיע לאחר הדו"ח הרבעוני של החברה בתחילת החודש, שהצביע אמנם על עלייה של 6% בהכנסות ל-677 מיליון דולר וזינוק של 133% בשורת הרווח הנקי ל-83 מיליון דולר, אך ה-EBITDA ירד בכמעט 15% ל-220 מיליון דולר.
פלייטיקה היא החברה הישראלית בעלת שווי השוק ה-13 בגובהו מבין אלו הנסחרות בחו"ל, ומקום רביעי בין חברות ההייטק (החברות שלפניה הן צ'ק פוינט, נייס ואלביט), לפי אתר CompaniesMarketCap – 6 מיליארד דולר.
החברה מסרה כי "כחברה מובילת שוק, הפועלת לצמיחה ולרווחיות, בחרו בפלייטיקה בבחינת הצעדים השונים. בחברה ימשיכו להשקיע במשחקים הוותיקים ובמשחקים חדשים, לצד חיפוש אחר הזדמנויות השקעה וצמיחה במשחקים ובטכנולוגיות חדשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה