השוק

סין ורוסיה מאיימות: מתקפות סייבר ייענו במתקפות צבאיות

בתיאום חשוד, איימו בימים האחרונים שתי המדינות במתקפות צבאיות, ואף גרעיניות, נגד ארה"ב ובעלות בריתה אם לא יעצרו מייד את כל פעילות הסייבר נגד שתי המדינות

יאיר מור |  8
מלחמת עולם (אילוסטרציה) (צילום 1987599 / Pixabay)
איתות מדאיג מאוד מגיע ביומיים האחרונים משתי המעצמות המזרחיות, סין ורוסיה, שמאיימות שתיהן במתקפה צבאית נרחבת נגד המערב אם לא ייעצרו מייד כל "מבצעי הסייבר" הצבאיים של ארה"ב ובעלות בריתה.
בתידרוך מדיניות החוץ היומי של משרד החוץ הסיני שלשום (רביעי) אמר דובר המשרד, ליגי'אן ג'אוֹ, כי "ארה"ב צריכה להסביר לקהילייה הבינלאומית כיצד 'מבצעי הפריצה' הללו תואמים לעמדתה המוצהרת שלא להתערב ישירות בסכסוך בין רוסיה לאוקראינה".
המבצעים עליהם דיבר ג'או הם אלה שבהם הודה ראש פיקוד הסייבר והסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארה"ב, הגנרל פול נַקאסוֹנֶה, לפני שבוע. ביום רביעי שעבר אמר נקאסונה בראיון לסקיי ניוז כי "ביצענו סדרה של מבצעים מכל הסוגים – מבצעי התקפה, הגנה ומידע", במסגרת הסיוע לאוקראינה נגד הפלישה הרוסית. הוא הוסיף גם שבשנה שעברה שלחה ארה"ב אנשי סייבר ל-9 מדינות, ובהן אוקראינה, כדי "לשפר את מערכי הסייבר שלהן".
 
כעת, איים ג'או כי אותן מדינות יסבלו אם לא יפסיקו את שיתוף הפעולה עם ארה"ב בתחום הסייבר. הוא מחה על הצבת "כוחות סייבר צבאיים בכמה מדינות קטנות ובינוניות", ואמר כי "המדינות הללו צריכות לשמור על עיניים פקוחות ולהיות מודעות לכך שהצבה כזו עלולה לערב אותן בסכסוך שהן אינן חפצות בו". כדי להבהיר על מה הוא מדבר, הוא הזכיר במפורש אפשרות של פעולות צבאיות, ואף מתקפות גרעיניות, על מדינות אלו.
בקושי עברו 24 שעות מההתבטאות המדאיגה הזו, וגם רוסיה, שנגדה מופעלים כרגע "מבצעי הסייבר" המדוברים, הצטרפה לאיומים במלחמה של ממש בתגובה למתקפות סייבר; בראיון לעיתונאי אמר מנהל מחלקת בטיחות המידע הבינלאומי במשרד החוץ הרוסי, אנדריי קרוּצְ'קיך, כי "וושינגטון מנמיכה בכוונה תחילה את הרף לשימוש צבאי בטכנולוגיות מידע ותקשורת" על ידי כך שהיא תוקפת מערכות מחשב רוסיות, צבאיות ואזרחיות, בניסיון לשבש את פעילות המדינה וכך לגרום לה לעצור את המתקפה באוקראינה. "הסבה צבאית של תחום המידע על ידי המערב, וניסיונות להפוך אותו לזירת עימות בין מדינות, הגבירו מאוד את האיום להתנגשות צבאית ישירה עם תוצאות בלתי צפויות".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הרבה 'מנהיגים' מברברים הרבה שטויות
    הב הב 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאילו שמהלומה גרעינית על צד אחד לא תענה בתגובה שתהפוך גם את הצד התוקף לערימת אודים עשנים. הראשון שיפעיל נשק גרעיני יהיה אחראי למותם של מאות מיליוני אנשים לפחות, כולל עמו שלו.
    סגור
  • 5.
    האמריקנים נמר מנייר
    מיקליס 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שרוצים שאחרים יילחמו את מלחמותיהם, הגיע הזמן לחטוף את המכה של החיים, כרגע הם הוכיחו שהדבר היחיד שהם טובים בו זה לגנוב כסף של אחרים ולאיים איומי סרק ולשקר לעולם למשל שהאינפלציה העכשווית זה אינפלציית פוטין, גרמו לזה בעצמם, רוסיה וסין זה לא סרביה, לוב, עיראק ,סוריה, קובה, פנמה ,ניקרגואה ואחרים, הרוסים לבד מרסקים צבאית את כל המערב יחד עם האמריקנים אבל בסיוע סין, הודו, אפריקה, אסיה, מדינות ערב ודרום אמריקה ירסקו גם את הכלכלות שלהם, כל העולם שותף למהלך שהרוסים החלו ותומכים בו תמיכה מלאה, לכולם נמאס מהסנקציות המערביות שמחלישות אותן ומחזקות את המערב, הגיע הזמן לעבוד כבני אדם ולא לחפש עבדים מודרניים
    סגור
  • 4.
    העניין פשוט.אקראינה רוצה להיות מערבית
    מלאכי שמיים 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוסיה וסין המטונפות חושבות שהם יכתיבו לכל מדינה את אופי החיים שהיא בוחרת.2 דיקטטורות מסריחות
    סגור
  • 3.
    סין רוסיה מאיימות ??
    אחד מהעם 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד ,רוסיה את נמר ללא שניים - רואים את ההתנהלות באוקראינה; השני,סין, אחת המדינות המםירות זכויות אדם באופן קבוע ומותיאחם להורג אסירים,עדיף שלא תהיי דעה כלל לפני שתגיע לבית המשפט הבינלאומי בהאג !!!
    סגור
  • 2.
    התחממות .
    אבי1 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלחמת עולם שלישית כנראה הגיע הזמן .
    סגור
  • 1.
    סין גנבה את הכול מפריצות אפילו העתיקו את המטוס F35 (ל"ת)
    ראובן 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • נכון! סין ורוסיה שנים עושות את מה שהן רוצות
    דן 06/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נורמלי שתי המדינות האלו. דיקטטורה עם גרעין זו סכנה לאנושות
    סגור
  • חוצפה
    מתקפה 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוסיה וסין כל הזמן משתמשות בפריצות סייבר ועוד מאשימים
    סגור