השוק

אוניברסיטת רייכמן מגייסת 30 מיליון דולר לסטארטאפים של בוגריה

האוניברסיטה מייסדת קרן הון סיכון במטרה להשקיע בסטארטאפים של סטודנטים שלה לשעבר. הקרן החדשה תגייס עשרות מיליונים המיועדים להשקעה בחברות שמוקמות לעתים עוד בתקופת הלימודים, לפני הגיוס המסודר בשוק
מערכת ice | 
אוריאל רייכמן (צילום יחצ)
אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) הודיעה על הקמת קרן הון סיכון, שתשקיע בעיקר בסטארטאפים שמייסדיהם נמנים עם בוגריה, כך מדווח היום אתר 'כלכליסט'. הקרן צפויה לגייס כ-30 מיליון דולר שמיועדים להשקעה בשלבי פרה־סיד וסיד בחברות של הסטודנטים, שתכופות מוקמות עוד בזמן הלימודים באוניברסיטה. 
קרן שפועלת במסגרת אוניברסיטה היא מודל חדש יחסית בעולם. לרוב אוניברסיטאות משקיעות כשותף מוגבל (LP) בקרנות וכך מייצרות תשואה בקרנות הפנימיות שלהן.  אך בישראל זו לא הפעם הראשונה שיוזמה כזו קמה: לפני כחמש שנים הוקמה TAU ונצ'רס באוניברסיטת תל אביב. 
 
הקרן החדשה תוקם תחת בית ספר אדלסון ליזמות (שפועל ברייכמן), המאפשר לימודי יזמות במקביל לתואר ראשון נוסף. הצ'ק הממוצע יהיה בין 200 ל־500 אלף דולר, ואם הקרן תרצה להשתתף בסבבים גדולים יותר היא תחבור לקרנות ומשקיעים נוספים בתעשייה. 
בין הגופים שעימם מתנהלים מגעים מתקדמים להשקעה בקרן החדשה: קרן ההון סיכון פיטנגו וכן זרוע החדשנות וההשקעות של יבואנית מוצרי הצריכה שסטוביץ. האוניברסיטה עצמה לא תשקיע, אבל תשמש כשותף כללי (GP) ותגבה דמי ניהול של 2% ודמי הצלחה של 20% כמקובל בתעשיית ההון סיכון. 
 
ברייכמן מקימים את הקרן מתוך כוונה למנף את הבולטות וההצלחה בתעשיית ההייטק המקומית של בוגרי האוניברסיטה, שהקימו בשני העשורים האחרונים לא פחות מ־300 חברות סטארט־אפ. במצטבר גייסו חברות אלה 4.8 מיליארד דולר ו־14 מתוכן אף הפכו ליוניקורנים וחלקן הונפקו בוול סטריט כמו למשל סימילרווב, מאנדיי, היפו ואיירון סורס. בין היוניקורנים שהוקמו על ידי בוגרי רייכמן חברות כגון מליו, ביזאבו והאניבוק.
ברייכמן גילו כי שליש מהחברות הוקמו עוד במהלך התואר ועד שנתיים מסיומו כאשר כמעט חצי מהיזמים הכירו את השותפים במהלך הלימודים. מכיוון שכך, האוניברסיטה יכולה לקבל גישה לסטארט־אפים האלה הרבה יותר מוקדם, לעתים עוד לפני שהם יוצאים לגיוס מסודר בשוק קרנות ההון סיכון. בהתאם, לסטארט־אפים המצליחים יותר שייצאו מבין כותלי האוניברסיטה המיקוד יהיה בעיקר בתחומי הפינטק, התוכנה הארגונית וגיימינג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה