השוק

מכה לתעשייה החוץ בנקאית: מדרוג מכניסה לבדיקה את דירוג "גיבוי"

"גיבוי" הודיעה על צמצום מסגרות האשראי שהמערכת הבנקאית העמידה לטובתה ובמקביל מכניסה אותה מדרוג לבחינה מחדש של דירוג האשראי וזו מכה לחברה ולתעשיית האשראי החוץ בנקאי
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
המכות שנוחתות על תעשיית האשראי החוץ בנקאי נמשכות ולאחר שהמערכת הבנקאית הודיעה ל"גיבוי" שבשליטת החתם יונתן כהן, כי היא מצמצמת את מסגרות האשראי שלה הרי שחברת דירוג האשראי מודיעה כי היא מכניס, לאור האירועים, את החברה לבחינה מדש של דירוג האשראי שלה. גיבוי, נזכיר הנפיקה אג"ח בהיקף כספי של 137.5 מיליון שקל.
במדרוג אומרים היום כי "הצבת הדירוג בבחינה הינה בעקבות דיווחי החברה בדבר חשש להתנהלות לקויה בחברה, בקשר עם נהלי החברה, וכן לאור האטה בקצב פירעון השיקים שבסניף מזרע ("סניף הצפון") וגידול בבקשות לפריסות תשלומים בסניף זה ועל מינוי בודק חיצוני, בלתי תלוי, לצורך בחינת פעילות החברה, ובפרט של סניף מזרע.
 
"מדרוג תיבחן את השלכות החשש להתנהלות הלקויה, כמדווח כאמור, על הדירוג בדגש על פרופיל הסיכון, איכות הנכסים, הגמישות הפיננסית, הנגישות למקורות מימון וכן מיצובה העסקי של החברה, לרבות השלכות על היקף הפעילות של החברה וכן תבחן את מידת ההשפעה השלילית האפשרית של האירוע שנובעת, בין היתר, מעלויות פיננסיות נוספות וחשיפות משפטיות ורגולטוריות".
דירוג החוב של "גיבוי" עומד נכון להיום וטרם הבדיקה של מדרוג על Baa1 ישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה