השוק

הפיטורים בהייטק הישראלי לא עוצרים: אלו החברות שמצטרפות

30 עובדים בשתי חברות מצטרפים היום לסטטיסטיקה המצערת של אנשי הייטק ישראלים שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות המשבר העולמי, הנותן את אותותיו גם בתעשייה המקומית
יאיר מור |  13
פיטורים בהייטק (צילום unsplash)
עוד יום של פיטורים בתעשיית ההייטק הישראלית: שתי חברות מקומיות הודיעו היום על פיטורים לאור המצב הכלכלי, הכולל עליית מחירים וקושי בגיוס כספים.
החברה הראשונה היא Intuition Robotics, שמפטרת לפי דה מרקר 20 עובדים, מתוך פחות מ-100 – כלומר יותר מ-20% מכוח האדם שלה. היא נוסדה ב-2016 על ידי דור סקולר, המשמש כמנכ"ל; איתי מנלסון ורועי אמיר, שפרשו בינתיים. היא פיתחה בינה מלאכותית לשילוב מידע מחיישנים כדי להבין מצב של בני אדם, תחילה לצורך מכירות ובהמשך הפנתה את מרכז תשומת הלב ל'בני לוויה וירטואליים' לקשישים. היא גייסה כמעט 60 מיליון דולר בשלושה סבבים, בהשתתפות ענקיות בינלאומיות כגון טויוטה וסמסונג.
 
"כמו הרבה חברות בתעשייה, לאור המצב בשוק ולאחר גידול אגרסיבי בכוח האדם בשנתיים האחרונות, עשינו איזון מחודש בין צרכי החברה להוצאות שלנו", מסרה החברה. "החברה השיקה את המוצר שלה, ElliQ, ברבעון האחרון, ורואה הצלחה ראשונית מרשימה בדמות חוזה משמעותי עם מדינת ניו יורק, שרכשה מעל 800 אליקיו עבוד אזרחים מבוגרים מבודדים חברתית, ומכירות נוספות מול צרכני קצה וארגונים נוספים. הצוות כולו מתרכז בעשייה, בפיתוח הדורות הבאים ובהבאת הצלחות נוספות".
החברה השנייה היא Zadara, המספקת פתרונות אחסון בענן ומשרתת מאות חברות ברחבי העולם, ודרכן המוני גולשים. היא הודיעה לפי כלכליסט על פיטורי 10 מתוך 80 עובדי בישראל ו-200 בעולם – 13% מהעובדים בארץ ו-5% מכלל העובדים. כל העובדים המפוטרים הם בסניפים של החברה בישראל, השוכנים ביקנעם ותל אביב. אחד מהם הוא המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות, יאיר הרשקו, שהקים את החברה ב-2011 יחד עם נלסון נחום, המשמש כמנכ"ל; רובי הרטמן, המשמש כיו"ר; ואלי שפירא. החברה גייסה בין 35 ל-100 מיליון דולר בשלושה סבבים.
"חברת זאדרא, אשר גייסה במהלך השנים האחרונות עשרות עובדים, מתאימה את עצמה לתנאי השוק הנוכחיים ולדרישות לקוחותיה, על מנת להמשיך את קצב הצמיחה המהיר של החברה" נמסר מטעמה. "כחלק מתהליך זה, נעשה שינוי בהנהלה הבכירה של החברה, ונעשים שינויים, בין היתר, במבנה הארגוני ובמצבת כוח האדם. במסגרת השינויים בכוח האדם, הופסקה עבודתם של מספר מצומצם של עובדים בישראל. החברה מצרה על כל עובד אשר הופסקה עבודתו, ומסייעת ככל הניתן על מנת לעזור להם בהמשך דרכם. חשוב לציין כי רק לאחרונה עברה זאדרא סבב גיוס נוסף, אשר יאפשר לחברה המשך פעילות לטווח ארוך, וצמיחה מואצת גם בתנאי השוק החדשים".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    למישהו יש ספק שזאת כתבה מוזמנת? (ל"ת)
    קצת שפיות 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    ספין שקרי
    שני 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני בהייטק והכל פורח אלפי עובדים מתקבלים לעבוד כל חודש ואתם מפרסמים פחות מ30 מפוטרים זה אפילו לא בדיחה הכל אינטרס להפחיד הייטקסטים להוריד את דרישות השכר
    סגור
  • 7.
    30 מפוטרים?
    חי 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסופר מול הבית שלי נסגר, גם פוטרו 30 עובדים
    סגור
  • 6.
    פלצנים
    חיים 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 3
    פשוט הזוי עם המשכורות המטורפות שהם מקבלים . אפילו רופא שלמד כמה שנים טובות וקרע את עצמו לא מגיע לחצי ממה שהם מרוויחים . עם כל המשרדים המפוארים שנראים כמו דיסלינד עם משחקים ואוכל של שפים הכל בלוף . שלא נדבר שקנו דירות במחירים מטורפים .
    סגור
  • 5.
    גם מובילאיי פיטרו כ30 עובדים, למה אתם לא מדווחים על זה? (ל"ת)
    שי 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • כי כמה עובדים מובילאיי גייסה בחודש האחרון? (ל"ת)
    אבישי 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    לא לרחם עליהם, יוצאים עם סכומים שרבים יכולים לחלום עליה
    אנונימית 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 9
    הלוואי וכל מפוטר היה זוכה להטבות ולפיצויים שהם יקבלו... ואל דאגה, ימצאו תוך יומיים מקום חדש. במילא התחלופה בהיי-טק היא מהירה ואנשים לא מחזיקים שנים במקום העבודה אלא מניידים את עצמם שוב ושוב ורק משפרים תנאים על הדרך.
    סגור
  • אתה מדבר מתוך בורות
    מנשה 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחד אלה אנשים שמשלמים המון מיסים, המון ישירים ועקיפים ואת כספם מקבלים מחברות בינלאומיות, כלומר מכספים שלא מישראל שתיים, הם לא מקבלים פיצויים מעבר למה שהחוק דורש, על שנה ומעלה עבודה, חודש תשלום בודד לא משנה הוותק. חבל על השנאה בלי ההייטק היינו נוסעים על תוקתוקים.
    סגור
  • 3.
    גם כך חצי מהם מיותרים
    אר 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 6
    השתן עלה להם לראש משכורות מטורפות על משחקים ואפליקציות. אפשר לחשוב מוצאים תרופות לסרטן,אלצהיימר,ועוד מחלות חשוכות מרפא. אחר כך מתפלאים למה דורשים מהם שכ"ד בשמיים.
    סגור
  • הם מספקים סחורה בדמות עמלם
    מנשה 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויש מי שמוכן לשלם, לא חמסו ולא גנבו
    סגור
  • 2.
    אוי נו בחיאת
    לני 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    8 2
    תמיד היו סגירות של חברות. זה הרעיון של 9 הסיפור של 9 סטארטאפים מתוך 10. האינטרס לפרסם- חברות חזקות שרוצות לקרר את המשכורות.
    סגור
  • 1.
    סתם ספינים בשביל להוריד את שכר ההיטק (ל"ת)
    צביקה 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • למישהו יש ספק שזאת כתבה מוזמנת? (ל"ת)
    קצת שפיות 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור