השוק

פרנקלין טמפלטון: "להתחיל לראות את הערך בשוק האג"ח באירופה"

דיוויד ז'אן, מנהל מחלקת השקעה בריביות בפרנקלין טמפלטון מעריך שהאירו ימשיך להיחלש מול הדולר, אבל משקיעים בינלאומיים צריכים להתחיל לראות את הערך שנוצר בשוק האג"ח האירופי
ניצן כהן | 
בורסת ארה"ב (צילום vecteezy)
בשבוע שעבר התייצב האירו ברמה של דולר אחד וה היה שיא חדש שנשבר ביבשת המיטלטת ממשבר כלכלי אחד למשנהו. דיוויד ז'אן, מנהל מחלקת השקעה בריבית בפרנקלין טמפלטון מעריך שהאירו ימשיך להיחלש מול הדולר אבל המשקיעים הבינלאומיים צריכים להתחיל לראות את הערך שנוצר בשוק האג"ח האירופי.
"אנו מצפים שהאירו ימשיך לרדת למול הדולר האמריקני. למרות זאת, משקיעים בינלאומיים צריכים להתחיל לראות ערך בשוקי האג"ח באירופה, במיוחד בשוק האשראי בדירוג השקעה, שכן הערכות השווי כבר מתמחרות במיתון באירופה ומניעה את זרימת ההשקעות חזרה לאירו בטווח הארוך" אומר ז'אן.
 
"למרות הערכות השווי המתוחות, אנו מצפים שהאירו ימשיך לרדת מול הדולר האמריקני עוד זמן מה, מכיוון שהמשקיעים מתמקדים בכך שהפדרל ריזרב  יהיה אגרסיבי יותר בהעלאת הריבית בהשוואה לבנק המרכזי האירופי. בנוסף, אנו מצפים שמספר נושאים פוליטיים באירופה ככל הנראה ימשיכו להכביד על האירו, בין אם זה ממשלת איטליה, הפחתה הפוטנציאלית באספקת הגז מרוסיה או חששות מהמלחמה המתמשכת באוקראינה".
ז'אן הוסיף כי אם רוסיה תחליט שלא להפעיל מחדש את נורד-סטרים, שכרגע לא מספקת גז לאירופה לצורך תחזוקה שוטפת, הדבר יוביל להסלמה במתיחות הפוליטית בין אירופה לרוסיה שעלולה לגרום ללחץ נוסף על האירו, שכן מחירי הגז יעלו והקצבת גז עלולה להיכנס לתוקף.
"בתרחיש זה, אנו מאמינים כי אירופה בהחלט תידחף למיתון שעשוי לשנות את קצב העלאות הריבית של הבנק האירופי המרכזי להאטה. עם זאת, אנו צופים שההלם החיצוני הזה יתקל בהקלות פיסקאליות נוספות כדי לנהל את ההשפעה על הכלכלה. למרות זאת, משקיעים בינלאומיים צריכים להתחיל לראות ערך בשוקי האג"ח באירופה, במיוחד בשוק האשראי בדירוג השקעה, שכן הערכות השווי כבר מתמחרות במיתון באירופה ומניעה את זרימת ההשקעות חזרה לאירו בטווח הארוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה