השוק

טסלה בדרך לעסקת ענק של מיליארדים, זה הסכום שתשלם

שר בכיר באינדונזיה חשף בראיון כי טסלה חתמה מול חברות מקומיות על עסקת לרכישת חומרים עבור סוללות המכוניות החשמליות ב-5 מיליארד דולרים; בחברה לא התייחסו לנושא
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ pexels, Insider News)

יצרנית הרכב האמריקנית טסלה (TSLA.O) חתמה על חוזים בשווי של כ-5 מיליארד דולר לרכישת חומרים עבור הסוללות שלהם מחברות עיבוד ניקל באינדונזיה, כך עולה מדברים שאמר שר בכיר בממשלת אינדונזיה בראיון ל-CNBC.

לפי הפרסום, אינדונזיה שמהווה אחד ממנועי הכלכלה המשמעותיים ביותר בדרום מזרח אסיה, מעוניינת שהחברה האמריקאית תקים מתקן ייצור במדינה, שלה מאגרי ניקל גדולים. זאת כאשר, הנשיא ג'וקו ווידואו, נפגש עם מנכ"ל טסלה אילון מאסק מוקדם יותר יותר השנה , כדי לקדם השקעות.


"אנחנו עדיין במשא ומתן מתמיד עם טסלה... הם התחילו לקנות שני מוצרים מצוינים מאינדונזיה", אמר השר המתאם לענייני ימיים והשקעות, בראיון ששודר מוקדם יותר היום. לדבריו, טסלה חתמה על חוזה לחמש שנים עם חברות לעיבוד ניקל הפועלות באי סולאווסי, השייך למדינה. חומרי הניקל ישמשו בסוללות הליתיום של הרכבים החשמליים. יש לציין כי טסלה עצמה, לא הכחישה או אישרה את הפרסומים בנושא. 

על פי דיווח ברויטרס, אינדונזיה מעוניינת לפתח תעשיות רכב חשמליים, והפסיקה את היצוא של עפרות ניקל כדי להבטיח אספקה ​​למשקיעים. המהלך משך בהצלחה השקעות של ענקיות פלדה סיניות וחברות דרום קוריאניות כמו LG ויונדאי. עם זאת, מרבית ההשקעות בניקל עד כה הלכו לייצור מתכת גולמית כגון ברזל חזיר ניקל ופרוניקל.


זאת כאשר, לפי דבריו של פקיד בכיר, אשר הובאו לפרסום בסוכנות הידיעות ,הממשלה במדינה מתכננת להטיל מס יצוא על מתכות אלה כדי להגביר את ההכנסות תוך עידוד ייצור מקומי של מוצרים בעלי ערך גבוה יותר.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כנראה שזו הסיבה שמאסק מכר מניות טסלה
    נחום 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ב7 מיליארד דולר לפני מס
    סגור