השוק

פנינסולה מורידה תחזיות ומחלקת דיבידנד של 11 מיליון שקל

חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה שבשליטת בית ההשקעות מיטב סיימה את הרבעון עם תיק אשראי של 1.43 מיליארד שקל, תיק שגדל כבר ל-1.5 מיליארד שקל; החברה הפחיתה את היקף ההפרשה לחובות מסופקים, הורידה תחזיות אבל תחלק דיבידנד
ניצן כהן | 
אייל ליאור (צילום דרור דרעי)
חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה של בית ההשקעות מיטב, סיימה את הרבון השני של השנה עם תיק אשראי של 1.43 מיליארד שקל. תיק האשראי של החברה גדל בחודשיים וחצי האחרונים ל-1.5 מיליארד שקל.
החברה לקחה מספר החלטות מעניינות כשהמרכזית שבהן היא שהיא הפחיתה את היקף ההפרשה לחובות מסופקים מרמה של 0.66% מהתיק לרמה של 0.61%, הפחתה שאינה מתיישבת טוב עם הגידול בתיק האשראי, העלייה בסביבת האינפלציה ותוואי הריבית העולה.
 
"כחלק מהתמודדות החברה עם משך הזמן אשר נדרש לענף לבצע את ההתאמות הנדרשות לשיעור עליית הריביות במשק החל מחודש אפריל 2022, אשר העמידו את שיעור הריבית במשק על 1.25% והצפי להמשך מגמה זו, החליט דירקטוריון החברה במועד אישור הדוחות הכספיים, להתאים את יעד הצמיחה של תיק האשראי של החברה לסוף שנת 2022 מ- 2 מיליארד שקל, ל- 1.75 מיליארד שקל" הודיעה החברה היום.
עוד עולה מנתוני החברה כי הכנסות הריבית ברבעון השני הסתכמו בכ-31.7 מיליון שקל בהשוואה לכ-42.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הקיטון נובע מירידה בהכנסות מההכרה בדיסקאונט שנבעו מרכישת תיק היהלומנים שהסתכמו ברבעון לכ-2.3 מיליון שקל לעומת כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנטרול ההכרה בדיסקאונט (וכן הכנסות מגביית חובות בתיק היהלומנים),  גדלו הכנסותיה של החברה בשיעור של כ- 13.5% ביחס לרבעון המקביל.
הוצאות הריבית ברבעון השני הסתכמו בכ-4.5 מיליון שקל בהשוואה לכ-4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע בעיקר מגידול בהיקף תיק האשראי.
הכנסות הריבית, נטו (רווח גולמי) ברבעון השני הסתכמו בכ-27.2 מיליון ש"ח (כ-85.9% מהכנסות מימון), בהשוואה לכ-38.2 מיליון שקל (כ-90.3% מהכנסות מימון) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברבעון נובעת בעיקר מירידה בהכנסות הדיסקאונט מרכישת תיק היהלומנים ביחס לרבעון המקביל.
הרווח לפני מס הסתכם ברבעון השני לכ-14.6 מיליון שקל (כ-46% מסך הכנסות ריבית), לעומת סך של כ-28.7 מיליון שקל (כ- 68% מסך הכנסות ריבית) ברבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם לכ-10.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-20.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
 
אייל ליאור, מנכ"ל קבוצת פנינסולה: "אנו מסכמים רבעון טוב עם המשך צמיחה בפעילות הליבה והיקף תיק האשראי, מגמה שממשיכה גם ברבעון השלישי. שוק האשראי החוץ בנקאי עובר בחודשים האחרונים התאמות לסביבת המאקרו המשתנה, הן בעלות המקורות והן בסיכוני האשראי. שינויים אלה פותחים עבורנו אפיקי צמיחה נוספים, ואנו פועלים לטיוב ולהרחבת תיק האשראי ומאמינים כי פנינסולה ממוצבת במקום מצוין למימוש ההזדמנויות שהשוק טומן בחובו כיום."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה