השוק

שטראוס בעסקה פורצת דרך: תצמצם את פליטות גזי החממה?

TIGI Solar, ספקית של פתרונות ייצור ואגירה של חום באנרגיה מתחדשת לצרכני חום גדולים, הודיעה כי שטראוס ישראל, מקבוצת שטראוס, חתמה על הסכם לרכישת מערכת לייצור ואגירת חום המבוססת על קולטי השמש התרמו-סולאריים של TIGI בעלי טכנולוגיית הבידוד השקוף
מערכת ice | 
שטראוס (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
TIGI Solar, ספקית של פתרונות ייצור ואגירה של חום באנרגיה מתחדשת לצרכני חום גדולים, הודיעה היום (רביעי) כי שטראוס ישראל, מקבוצת שטראוס, חתמה על הסכם לרכישת מערכת לייצור ואגירת חום המבוססת על קולטי השמש התרמו-סולאריים של TIGI בעלי טכנולוגיית הבידוד השקוף.
המערכת כוללת הפקת חום באנרגיה סולארית באמצעות 160 מ"ר קולטים, ניצול חום שיורי, ואגירת חום. מבחינת שטראוס, מטרת הפרויקט היא לצמצם את כמות הגז הנדרשת לצורך ייצור קיטור במפעל ע"י חימום מקדים של מי הזינה, באמצעות מערכות אנרגיה מקיימת, ובכך להפחית פליטות גזי חממה ועלויות. הפרויקט, בשווי כולל של 705 אלף שקלים, נתמך על ידי התוכנית להפחתת פליטות גזי החממה בהובלת משרד הכלכלה.
 
TIGI מספקת פתרונות ייצור חום מקצה לקצה עבור משתמשים תעשייתיים ומסחריים, לרבות קולטים תרמו סולאריים, משאבות חום, אגירה תרמית, שירותי בקרה ושירותי ענן, וכן אינטגרציה לתהליכים תעשייתיים. קולט השמש Honeycomb מבוסס על טכנולוגיה מהפכנית שפותחה על ידי TIGI, המוגן בפטנטים ומציע יעילות גבוהה בעת חימום לטמפרטורות יעד עד לרתיחה, גם בתנאי אקלים קר. הקולט אידיאלי לשימושים תעשייתיים, חקלאיים ומסחריים ומספק אורך חיים ארוך ועלות נמוכה ליחידת חום בהשוואה לפתרונות אחרים. 
"שטראוס מחויבת לשיפור מתמיד של תהליכי הייצור שלה, כמו גם לזהות דרכים לצמצום משמעותי של פליטות גזי חממה" אמר מר דייב רוזנברג, דירקטור אנרגיה, שטראוס ישראל. "הטכנולוגיה והידע של TIGI יסייעו לנו בהשגת שני היעדים הללו בעתיד הקרוב ואנו נלהבים לקדם את הפרויקט". 
"שטראוס היא אחת מיצרניות המזון הבולטות בישראל ובעלת מודעות גבוהה לנושאים הסביבתיים. אני שמח לשתף פעולה עם שטראוס ולספק לה פתרון אנרגיה מתחדשת על מנת ליצור חיסכון כספי והפחתה בפליטת גזי החממה של המפעל" ציין צביקה קליר, מנכ"ל TIGI Solar. "למערכות של TIGI יתרונות משמעותיים בשילוב אופטימלי של מקורות חום שונים כמו קולטים, משאבות חום וחום שיורי, כמו גם ניהול של אגירה תרמית חכמה עבור תהליכים תעשייתיים". 
 
TIGI הודיעה לאחרונה על כמה עסקאות משמעותיות וביניהן עסקה בשווי 4.25 מיליון דולר להתקנת מערכת תעשייתית בקליפורניה, וכמה עסקאות להקמה של מערכות בישראל, ביניהן עבור חברת תעשייה ביטחונית גדולה.
החברה פועלת בתחום מערכות החום המסחריות והתעשייתיות הכוללות מרכיבי אנרגיה מתחדשת. החברה מספקת פתרונות הנדסיים ייחודיים, סביבתיים וחסכוניים לקליטת אנרגיית השמש, אגירתה ואספקתה לצרכנים בשוק החום התעשייתי והמסחרי, בארץ ובעולם. המערכות כוללות, במרבית המקרים, מערכי קולטי שמש בעלי בידוד שקוף מפיתוח החברה ו\או קולטי שמש קונבנציונליים, פתרון אגירה, מערך בקרה מתקדם עם שירותים בענן ולעיתים קרובות גם שילוב עם פתרונות חום חלופיים שאינם באנרגיה מתחדשת כמו משאבות חום, מבערים ועוד. הטכנולוגיה מוגנת ב-59 פטנטים שהתקבלו ברחבי העולם. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה