השוק

כלל ביטוח ופיננסים: המסר שהגיע מהאינפלציה בארה"ב - בעייתי

אמיר ארגמן, האסטרטג הראשי של כלל ביטוח ופיננסים אומר שכרגע המשקיעים חיים ממדד למדד וכרגע הנחת העבודה שהריבית בארה"ב תגיע בתחילת השנה לאזור ה-4.3% ותתחיל לרדת לאזור ה-4% רק בסוף השנה הבאה
ניצן כהן | 
אמיר ארגמן (צילום יחצ)
אמיר ארגמן האסטרטג הראשי של כלל ביטוח ופיננסים אומר היום ל-ice שהאינפלציה בארה"ב מעבירה מסר בעייתי מאוד לשווקים וזה אומר לחץ על שוק המניות ועל שוק האג"ח. ארגמן מעריך שאינפלציית הליבה תלחץ מטה את המכפילים בשוק המניות מה שיביא להמשך הירידות בשוק המניות.
"האינפלציה שהתפרסמה אתמול" אומר ארגמן" "העבירה מסר בעייתי ואני מתכוון שלאינפלציה יש שני צדדים. צד ההיצע שאנחנו בתוכו כבר יותר משנתיים, אם זו הקורונה, אם אלה הבעיות בשרשרת האספקה ואם זו הפלישה של רוסיה לאוקראינה. החלק השני זה צד הביקוש. השוק משתעשע במחשבה שטיפול בצד ההיצע יהיה מספיק כדי להרגיע את הבנקים המרכזיים ויגרום להם לא ללחוץ יותר מידי על הברקס ולהביא למיתון".
 
-אז מה קרה לנו שלשום?
"שלשום הנתון שיצא הראה שלמרות שהייתה השפעה של מחיר הנפט ומחיר הבנזין בארה"ב כבר נחתך בחצי מהשיא. ראינו שהאינפלציה בצד הליבה - שזה סקטור השירותים בעיקר - חזקה מאוד ורוחבית. כל הסעיפים בפנים כולל שירותי בריאות ותחברוה וחשמל שהוא נגזרת של מחירי הגז ושכר הדירה עלו בקצבים של 0.5% עד 1% בחודש האחרון ובממוצע אנחנו מדברים על 6% שנה על שנה".
-ומה זה אומר?
"זה אומר שהבנקים המרכזיים התעוררו לבוקר שבו הם הבינו שהבעיה שלהם קשה הרבה יותר והם יצטרכו לפעול בצורה נחושה ולאורך זמן כדי לפתור את בעיית האינפלציה ואז ראינו את עקומי התשואות שטסו וכנגזרת של זה, שוק המניות חטף בצורה אלימה.
"אם למשל לפני יומיים השוק העריך שהפד יגיע עם העלאות ריבית לקצת פחות מ-4% אז אחרי שלשום, השוק רואה את הריבית מגיעה לשיא של 4.3% וזה כבר סביב אזור חודש מרץ או אפריל של השנה הבאה וזה מה שהשוק רואה והוא מתחיל לתמחר את הנכסים שלו בהתאם. אבל זה לא רק העלאת ריבית אגרסיבית אלא אנחנו נשאר מעל 4% כל 2023 והושק מתמחר כרגע ירידה רק באזור דצמבר 2023. 
"עוד דבר שראינו זה שכתוצאה מהתהליך הזה הריביות הריאליות (ריבית נומינלית בניכוי תחזית האינפלציה) מגיעה ממש קרוב ל-1% וזה נתון חשוב כי יש לו מתאם צמוד למכפילים שהשוק נסחר בהם וכשזה נמצא ברמה הזו של 1% זה מביא לכך שהשוק לוחץ את מכפילי הרווח החזוי למטה".
-אפשר בכלל להיערך לתהליך כזה?
"כשמסתכלים קדימה אנחנו חיים ממדד למדד ואנחנו נראה עצבנות החודש בשווקים כי עד עכשיו ראינו את השווקים מתמחרים נחיתה רכה. אנשים השתעשעו במחשבה שראינו את שיא האינפלציה ומכאן היא תתחיל לרדת כמעט כל חודש וזה שידר מסר מרגיע מאמצע יוני. עכשיו, כשאנחנו רואים את אינפלציית הליבה ב-6.3% זה אומר שכל החודש הבא יהיו זרקורים שאם לא יהיו נתונים טובים יותר אז זה יחמיר את המצב.
"אני יכול ורוצה להגיד שלפעמים יש נתונים שמשפיעים ליום או יומיים ויש כאלה שמשנים חשיבה. הנתון של שלשום הוא מהסוג שמשפיע לטווח ארוך. כלומר הוא משנה חשיבה ולמעשה החשיבה המחודשת היא שהאינפלציה כאן והריבית תלווה אותנו לעוד זמן ארוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה