השוק

חברת האנרגיה הישראלית רוכשת פרויקטים ומתחזקת באירופה

אפקון הישראלית רוכשת מידי IBC הגרמנית שני פרויקטים סולארים בפולין, כך לפי הודעת החברה. בכך החברה מרחיבה את אחיזתה בשוק החשמל האירופאי
מערכת ice | 
חתימת ההסכם של אפקון (צילום יחצ)
חברת האנרגיה המתחדשת אפקון אנרגיות מתחדשות, הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא רוכשת מידי IBC הגרמנית שני פרויקטים סולאריים בשלבי ייזום מתקדמים בפולין בהספק כולל של 120 מגוואט. אפקון תשלים את פיתוח הפרויקטים עד לשלב מוכנות לבנייה (RTB) באמצעות הסכמי פיתוח שנחתמו מול יזמים מקומיים. עוד דוח כי באפקון מאמינים כי קיים פוטנציאל נוסף לרכישת מלוא הון המניות בחברות פרויקט המחזיקות בכ- 60 מגוואט נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח.
 
שוק החשמל בפולין הוא הגדול במזרח אירופה, ונחשב לאחד השווקים המתפתחים ביבשת. זאת בשל יעד שהציבה הממשלה הפולנית לפיו יש לייצר 30% חשמל המדינה מאנרגיות מתחדשות עד 2030, המשקפים צמיחה של למעלה כ-50% תוך פחות מעשור.
 
בעוד שתמהיל האנרגיה בשוק החשמל הפולני נשלט נכון להיום על ידי תחנות כוח פחמיות והופך את פולין לאחת המדינות עם פליטות גזי חממה מהגבוהות באירופה, המעבר לייצור חשמל לפי תקנות האיחוד האירופי שאומצו  הופכות את פולין ליעד מרכזי לחברות האנרגיה המתחדשת הישראליות.
 
ישראל רייף, יו"ר אפקון התייחס לרכישות ואמר: "מדובר בתוספת משמעותית לפורטפוליו הפרויקטים שלנו  בכלל ובפולין בפרט. פרויקטים  אלו צפויים לייצר הכנסות שנתיות של כ- 10 מיליון אירו. מדובר בעוד פרויקטים שרוכשת אפקון בעלי הספק סולארי גדול ביחס לפרויקטים אחרים בפולין. הרכישה תמשיך ותמצב את אפקון כשחקן משמעותי בשוק האנרגיות המתחדשות באירופה ובפולין בפרט., ובפרט בפרויקטים סולאריים רחבי היקף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה