השוק

הפדרל ריזרב מעלה את הריבית ב-0.75% לרמה הגבוהה מאז 2008

בהתאם לתחזיות המוקדמות הפדרל ריזרב מעלה את הריבית ב-0.75% כדי להילחם בהתפרצות האינפלציונית; המדדים בניו יורק עברו לעליות
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
הפדרל ריזרב מעלה את הריבית בהתאם לתחזיות המוקדמות ב-0.75%. הריבית תעמוד על 4% הרמה הגבוהה ביותר מאז 2008. את ההודעה מפרשים בוול סטריט ככזו שמאותתת על הקלה בהעלאות הריבית בתקופה הקרובה כדי לאפשר לכלכלה האמריקאית להתאושש מהעלאות הריבית האחרונות.
בתגובה להודעה עברו המדדים המובילים בניו יורק לעליות שערים לאחר שירדו לפני תחילת המסחר בשיעור של כ-0.7%.
 
כאמור ובכל הכבוד להעלאת הריבית הזו, השווקים נושאים עיניים לישיבה הבאת של ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) אז צפוי הפדרל ריזרב להחליט באמת מה הוא מתכוון לעשות במעלה הדרך וכעת המסחר בחוזים משקף הסתברו של 47% בלבד להעלאת ריבית נוספת בשיעור חד של 0.75%.
בפדרל ריזרב חוששים עד מאוד מגלישה של הכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם למיתון בשל העלאות הריבית אבל נראה שזה כורח המציאות גם אם הפד ידחה את הקץ בעוד חודש או חודשיים. נכון להיות הריבית הממוצעת על משכנתאות בארה"ב עלתה ל-7% וזה דרמטי לשוק הנדל"ן שנזכיר: רווי עובדים ורווי כסף. ריבית בסדר גודל כזה מאתה את ההתפתחות של השוק הזה באופן דרמטי.
כך או אחרת, האינפלציה שהיא עילת העילות להעלאת הריבית והיא זו שיותר מהכל מסכנת את היציבות הכלכלית בעולם עדיין גבוהה מאוד כשבאירופה היא כבר הגיעה לממדים דו-ספרתיים וזה משמעותי מאחר ואם האינפלציה בארה"ב תמשיך לנוע סביב ה-8% (קצב שנתי) הרי שלא תהיה ברירה לפד אלא להכות שוב באמצעות הריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה