השוק

מאסק וטסלה צונחים: הרווחים התרסקו ב-24%

הרווחים של יצרנית המכוניות החשמליות הגיעו ל-2.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון, ירידה של כמעט רבע בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022. המניה ירדה ב-3.5%
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ Insider News)
טסלה פרסמה אמש (רביעי) את דו"ח הרבעון הראשון שלה ל-2023 ודיווחה על ירידה משמעותית ברווחים ברבעון הראשון. הורדות המחירים בחברת הרכב החשמלי של אילון מאסק הגבירו את הביקוש, אך פגעו בשולי הרווח.
הרווחים הגיעו ל-2.5 מיליארד דולר, ירידה של 24% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, על הכנסות של 23.3 מיליארד דולר, שעלו ב-24%. המניות נפלו בעקבות התוצאות, שהיו בהתאם לציפיות וול סטריט לרווח למניה, אך הציגו שיעור רווח נמוך מהצפוי.
 
החברה אמרה ביום רביעי ששולי הרווח שלה קוצצו ב"קצב ניתן לניהול", שכן היא הצביעה על "הזדמנות ייחודית לטסלה" ונתנה אות להורדת מחירים נוספת. בשיחת ועידה עם אנליסטים, הבעלים אילון מאסק תיאר את הפחתות המחירים כקשורות לגורמים מאקרו-כלכליים, ואמר שהכוונה היא למכור יותר רכבים, אפילו בשולי רווח נמוכים יותר.
מאסק הצביע על שורת העלאות הריבית של הפדרל ריזרב כעליית מחירים בפועל, והוסיף כי דאגות לגבי מיתון ואובדן מקומות עבודה פירושן "אנשים בדרך כלל ידחו רכישה גדולה כמו מכונית חדשה". עם זאת, כתוצאה מהורדות המחירים, המרווח התפעולי של טסלה ירד ל-11.4% לעומת 16% ברבעון הקודם. המניות צנחו ב-5.8% ל-170.10 דולר במסחר לאחר שעות הפעילות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה