השוק

טסלה ממשיכה לשנות את המחירים: אלו הסיבות של מאסק

טסלה, ענקית המכוניות החשמליות בבעלותו של המיליארדר אילון מאסק, הורידה השנה מחירים בצורה דרסטית, והעדיפה לתעדף צמיחה במכירות על פני רווחים. אז מדוע עשתה זאת החברה ומה זה בעצם נותן לה?
מערכת ice | 
אילון מאסק חוגג (צילום shutterstock, אינסטגרם/ אילון מאסק)
טסלה, ענקית המכוניות החשמליות בבעלותו של המיליארדר אילון מאסק, לא הפסיקה לשחק עם המחירים של הרכבים שלה השנה ברחבי העולם, אחרי שכבר הורידה אותם בצורה דרמטית, היא שוב העלתה אותם בהדרגה. אז מזה בעצם נתן לחברה?
המנכ"ל אילון מאסק אמר שהוא רוצה לתעדף צמיחה במכירות על פני רווחים, בין היתר על רקע התחרות עימה הוא מתמודד, שלא הייתה קיימת בהתחלה, והירידה במכירות לאחרונה, מה שגרם לספר משקיעים בחברה להיות זהירים מאוד ולחלק מהלקוחות להתרגז על כך שרכשו את הרכב במחיר גבוה במיוחד, לפני ההנחות.
למעשה, מדובר באסטרטגיית שינוי מחירים של טסלה, בה היא משתמשת כבר במשך שנים. מחיר המכונית הזולה ביותר של טסלה נקבעה בעקבות הסכום הממוצע שצרכנים אמריקנים משלמים עבור כלי רכב חדשים. רק 300 דולר לערך הפרידו בין המחיר ההתחלתי של הדגם הפופולארי טסלה 3, ובין מחיר העסקה הממוצע בתעשייה. טסלה למעשה בחנה את ההוצאות של האמריקנים על רכבים והחליטה ללכת לפי הממוצע. בהמשך, היא העלתה את המחירים בהדרגה.
האסטרטגיה הזו נפוצה בעיקר בחברות מכוניות, ומאסק הצליח לממש אותה בזכות ההחלטה שהוא לקח שלא לעבוד עם זכיינים או אם משווקים וסוכנים. טסלה גורפת את כל הרווחים לכיסה, וכך היא גם יכולה להרשות לעצמה לשחק ולשלוט במחירים, להעלות ולהוריד את המחירים לפי השוק מתי שהיא רוצה, ולשלוט בשוק המכוניות החשמליות.
נוסף על כך, מאסק כאמור העלה בהדרגה את מחירי הדגמים שלו, ובכך הוא למעשה התעלם מהנורמה בתעשייה של קביעת מחירים בתחילת כל שנת דגם, כשלמעשה הוא קבע את זה כאמור על פי הממוצע, וככל שהדגמים עברו מספר שנים רב יותר, כך המחירים עלו בהדרגה.
עוד סיבה לכך שטסלה יכולה לשחק ולקבוע את המחירים בשוק בדרך שהיא רוצה, היא העובדה כי טסלה שולטת ללא עוררין (נכון להיום) בשוק הרכבים החשמליים בעולם, והיא למעשה מנהלת אותו, כך שהמחירים מושפעים בעיקר מהחלטות שלה עליהם. נוסף לחוסר בתחרות, טסלה גם הצליחה להוזיל את העלויות של החלקים שלה, והחלה גם לעבוד עם יצרנים בסין, להם היא משלמת משמעותית פחות כסף.
אבל מעל הכול, הסיבה העיקרית לירידה במחירי טסלה היא הירידה בביקוש, מה שגרם למאסק להוריד מחירים משמעותית במטרה להחזיר את הביקוש הגדול שהיה בהצלחה לרכבים שלו, שכן העולם נמצא במשבר כלכלי חמור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה